مشاور فدریکا موگرینی اظهار داشت اعمال تحریم علیه ایران برای کشاندن این کشور به میز مذاکره منطق اندکی دارد.

مشاور فدریکا موگرینی اظهار داشت اعمال تحریم علیه ایران برای کشاندن این کشور به میز مذاکره منطق اندکی دارد.

به گزارش یوپنا به نقل از آناتولی، ناتالی توچی، مشاور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خروج آمریکا از برجام را “مصداق نقض توافقی بین‌المللی” دانست و” اعمال تحریم علیه ایران برای کشاندن این کشور به میز مذاکره را دارای منطق اندک” خواند.

وی  افزود: هیچ‌گاه ما با دولت آمریکایی مواجه نبوده‌ایم که بخواهد نزدیک‌ترین متحدانش را بابت پایبندی به توافقی که آمریکا هم آن را امضا کرده و جزو جدایی‌ناپذیر قوانین بین‌المللی است، تنبیه کند.

توچی در ادامه گفت: کمیسیون اتحادیه اروپا به منظور محافظت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران «قانون مسدود کننده» را مطرح کرد که به واسطه آن هم ضررهای شرکت‌هایی که از این تحریم ها آسیب دیده‌اند، جبران خواهد شد و هم شرکت‌ها را از اجرای تحریم ها منع می کند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا یک فرمان اجرایی جهت اعمال مجدد تحریم‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده کشورش علیه ایران از تاریخ ۷ آگوست را امضا کرد.

این تحریم‌ها شامل مبادلات ارزی، معامله بین‌المللی طلا و دیگر فلزات گران‌بها، آلومینیوم و فولاد، صنایع خودروسازی و قطعات و خرید و فروش هواپیماهای مسافربری است.

مرحله بعدی و جدی‌تر تحریم‌های آمریکا سه ماه دیگر اجرا می‌شود. آمریکا همچنین اعلام کرده که خریداران نفت ایران فرصت دارند تا ماه نوامبر قراردادهای خود با این کشور را لغو کنند. به گفته ترامپ، هدف آمریکا، اعمال “فشار حداکثری” بر اقتصاد ایران است.