آمریکا بسته ۲۳۰ میلیون دلاری که برای بازسازی مناطقی که از سیطره داعش به کنترل گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د درآمد را لغو کرد.

آمریکا بسته ۲۳۰ میلیون دلاری که برای بازسازی مناطقی که از سیطره داعش به کنترل گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د درآمد را لغو کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از آناتولی، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای در زمینه تصمیم اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده برای لغو بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری که این کشور برای بازسازی سوریه پس از داعش در نظر گرفته بود، اعلام کرد: این بسته مالی برای اولویت های دیگر سیاست خارجی آمریکا مصرف خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شد: این تصمیم بر اساس توافق کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا اتخاذ شده است. از ماه آوریل تا کنون، آمریکا ۳۰۰ میلیون دلار برای شرکای ائتلاف علیه داعش هزینه کرده که در این راستا ۱۰۰ میلیون دلار به عربستان سعودی و ۵۰ میلیون دلار به امارات متحده عربی تخصیص داده است. اولویت های آمریکا در سوریه تغییر نکرده و به نابودی کامل داعش پایبند است.”

برت مک‌گورک، نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در برنامه ای اظهار داشت: آمریکا به پیشگامی در مبارزه با داعش ادامه خواهد داد و در این راستا با تمام کشورهای عضو ائتلاف ارتباط نزدیکی خواهند داشت.

ترامپ در اواخر ماه مارس فرمان لغو کمک بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری برای بازسازی مناطق تحت کنترل گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د با حمایت ائتلاف بین المللی را صادر کرد.

این بودجه در زمان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در نشست ائتلاف داعش در کویت در ماه فوریه تخصیص یافته بود.