رئیس جمهوری بولیوی اعلام کرد که آمریکا با ارسال یک کشتی حامل تجهیزات بیمارستانی به کلمبیا با بهانه کمک های بشردوستانه برای مهاجران ونزوئلایی، در پی طراحی ‘حمله مخفیانه’ علیه ونزوئلا است.

رئیس جمهوری بولیوی اعلام کرد که آمریکا با ارسال یک کشتی حامل تجهیزات بیمارستانی به کلمبیا با بهانه کمک های بشردوستانه برای مهاجران ونزوئلایی، در پی طراحی ‘حمله مخفیانه’ علیه ونزوئلا است.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا،  ‘اوو مورالس’ طرح جدید آمریکا به بهانه کمک به ونزوئلایی های مهاجر در کلمبیا را طرحی برای حمله مخفیانه به ونزوئلا توصیف و آن را محکوم کرد.


وی در صفحه توییترش نوشت: ما طرح جدید آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم می کنیم. این کشتی با ظرفیت نقل و انتقال بالگردهای جنگی تهدیدی علیه ونزوئلاست.
رئیس جمهوری بولیوی تاکید کرد: بهترین راه احترام به تمامیت ارضی و استقلال مردم ونزوئلا و برداشتن تحریم های اقتصادی است که آمریکا ناعادلانه آن را علیه کاراکاس اعمال کرده است. هر تجاوزی علیه ونزوئلا تجاوز علیه آمریکای لاتین است.
این موضع گیری مورالس در حالی مطرح شده است که رسانه ها روز گذشته گزارش دادند که پنتاگون قصد دارد یک ‘کشتی بیمارستانی’ حامل تجهیزات و عوامل پزشکی را به کلمبیا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین اعزام کند تا به وضعیت مهاجران ونزوئلایی رسیدگی کند.
شبکه تله سور ونزوئلا نیز گزارش داد: پس از آنکه جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا و ایوان دوکه رئیس جمهوری شیلی طی دیداری در شهر سانتیاگو ‘بحران ونزوئلا’ را یک تهدید امنیت ملی خواندند و دوکه موافقت کرد کشورش پذیرای یک کشتی نیروی دریایی آمریکا برای کمک به مهاجران ونزوئلایی باشد، رئیس جمهوری بولیوی از سیاستهای آمریکا علیه کاراکاس انتقاد کرد.
آمریکا در حالی قرار است این کشتی را به بهانه کمک به مهاجران ونزوئلایی به کلمبیا اعزام کند که جیمز متیس تاکید کرده که اعزام این کشتی نظامی آمریکا به کلمبیا در غرب ونزوئلا صرفا یک ماموریت بشردوستانه است. وزیر دفاع آمریکا در این رابطه گفت: ما سرباز اعزام نمی کنیم. ما پزشک در این کشتی اعزام می کنیم.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری چپ گرای بولیوی پیش از این بارها از سیاستهای مداخله جویانه آمریکا و کشورهای غربی در امور کشورهای آمریکای لاتین انتقاد کرده و خواستار همگرایی کشورهای این منطقه در برابر تهدیدهای غرب شده است.