مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمانشاه اعلام کرد که پس از وقوع زلزله ۵٫۹ ریشتری تازه آباد ، برق ۷۰ روستا قطع شد که اکنون برق ۵۰ روستا وصل شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمانشاه اعلام کرد که پس از وقوع زلزله ۵٫۹ ریشتری تازه آباد ، برق ۷۰ روستا قطع شد که اکنون برق ۵۰ روستا وصل شده است.

به گزارش یوپنا، علیمرادی مرادی مجد اظهارداشت: پس از وقوع زلزله ۵ و ۹ ریشتری بامداد امروز در شهر تازه آباد ، نیروهای شرکت منطقه ای برق به سرعت به شهرها و روستاهای متاثر از زلزله اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در این زلزله برق ۷۰ روستا به صورت کامل قطع شد، افزود: از این تعداد روستا ۲۰ روستا در منطقه گهواره، ۲۰ روستا شهرستان سرپل ذهاب و ۳۰ روستا در شهرستان ثلاث باباجانی بودند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله تا طلوع آفتاب برق ۵۰ روستا وصل شده است، گفت: برق ۱۰ روستا در منطقه گهواره و برق ۱۰ روستا در منطقه ثلاث باباجانی تاکنون وصل نشده که درصددیم برق آنها را نیز تا ظهر امروز وصل کنیم.
مرادی مجد عنوان کرد: تاکنون برآورد دقیقی از میزان خسارت زلزله به تاسیسات برق به دست نیامده است و پس از انجام برآوردهای اولیه میزان خسارت ها اعلام خواهد شد.
زلزله ای به بزرگی ۵٫۹ ریشتر ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه و ۲۵ ثانیه بامداد امروز (یکشنبه) حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.
مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران گزارش داد، این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین بوقوع پیوسته است.
کانون این زلزله در موقعیت ۳۴٫۶۳ عرض شمالی و ۴۶٫۲۲ طول شرقی ثبت شده است.
شهرستان ثلاث باباجانی با ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۱۳۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است./ایرنا