برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور سراسر کشور
برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور سراسر کشور

بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور سراسر کشور، مرحله استانی به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب برگزار شد.

بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور سراسر کشور، مرحله استانی به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش یوپنا، بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور سراسر کشور مرحله استانی- استان تهران در دو مقطع خواهران و برادران به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب صبح روز دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ برگزار شد.

محمد اورکی؛ رئیس دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب؛ در آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور سراسر کشور مرحله استانی- استان تهران ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: انجام فعالیت های فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی باید جزئ از اولویت های اصلی و مهم ما در دانشگاه باشد.

وی گفت: برگزاری این مسابقات و جشنواره ها می تواند نسبت به گسترش فعالیت های فرهنگی و بکارگیری آموزه ها و مفاهیم قرآن کریم و نیز انس و الفت بیشتر با کلام الله مجید در زندگی فردی، اجتماعی ما کمک کند.

دکتر اورکی در پایان افزود: علاوه بر تلاوت و حفظ قرآن کریم باید بتوانیم در دانشگاه مفاهیم و آموزه های قرآن کریم را در فضای جامعه دانشگاهی ترویج و توسعه دهیم، تا در احوال جامعه ما موثر باشد.

در ادامه رشید جعفرپور؛ رئیس اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به پیشینه جشنواره قرآن و عترت گفت: جشنواره قرآن و عترت میان جامعه دانشگاهیان سراسر کشور پرمخاطب ترین و متنوع ترین جشنواره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محسوب می شود.

وی در پایان افزود: جشنواره قرآن و عترت در سطح ملی و در همه دانشگاه های کشور برگزار می شود، که این خود راهی است که با تاثیر در سه سطح دانش، بینش و رفتار افراد اثرگذاری فرهنگی و قرآنی در سطح جامعه داشته باشیم.

گفتنی است در بیست و دومین جشنواره دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه پیام نور سراسر کشور در مرحله استانی- استان تهران یک صد نفر از دانشجویان منتخب مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران در بخش آوایی شامل: قرائت- تحقیق- ترتیل- حفظ کل-۲۰، ۱۰ و ۵ جزء به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب با هم به رقابت پرداختند. نفرات برتر بخش آوایی به مرحله کشوری این مسابقات که مهرماه امسال در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.