جاده های هوشمند جزو جذاب ترین ایده های دنیای تکنولوژی هستند. جاده های هوشمند را می توان پدیده مهم این روزها دانست. اما از جاده های هوشمند چه می دانید؟

جاده های هوشمند جزو جذاب ترین ایده های دنیای تکنولوژی هستند. جاده های هوشمند را می توان پدیده مهم این روزها دانست. اما از جاده های هوشمند چه می دانید؟

از رانندگی تا ویراژ در جاده های هوشمند

پیش از این که جاده های هوشمند اختراع شوند نیز تفریح بسیاری از ما رانندگی بوده و احتمالا خواهد بود. البته اگر قیمت بنزین بالاتر از حد نشود و از پوشک سبقت نگیرد.

به هر حال اگر اهل رانندگی باشید می دانید که هر اندازه جاده ها ایمن تر باشند رانندگی لذت بخش تر خواهد بود.اکنون صحبت بر سر جاده های

هوشمند است. به نظر می رسد هوشمندسازی  جاده ها نتیجه گسترش تکنولوژی در ابعاد مختلف است . البته هدف اصلی از هوشمند سازی جاده ها افزایش امنیت مسافران است.

از جاده های هوشمند چه می دانیم؟

_جاده های هوشمند کمک می کنند حتی رانندگان غیرحرفه ای احساس امنیت کنند

_جاده های هوشمند برای سفرهای طولانی و خسته کننده کاربردی هستند

_نورانی شدن در شب و درخشش مسیر از مهم ترین ویژگی های جاده های هوشمند است

_جاده های هوشمند  علائم رانندگی و شاخص‌های آب و هوایی  را در تاریکی شب نمایش می دهند

_این جاده‌های هوشمند وظیفه شارژ خودروهای خودران را بر عهده دارد

_جاده های هوشمند همزمان با حرکت  خودروهای برقی تمامی علائم مسیر را به راننده اطلاع می دهند

_مزیت جاده های هوشمند نسبت به جاده های معمولی را می توان کاهش سوخت‌های فسیلی دانست

_اگر هوا بارانی، آفتابی و … باشد جاده های هوشمند به سرعت به راننده اطلاع می دهد

_برخی شرکت‌ها به دنبال ساخت آسفالتی مخصوص برای کم کردن صداهای در حین رانندگی هستند

محدودیت های جاده های هوشمند

درست است که ایده جاده های هوشمند بسیار جذاب است اما فراموش نکنیم که جاده های هوشمند زمانی موفق خواهند بود که خودروهای هوشمند و خودران نیز در خیابان وجود داشته باشند. خودروهای خودران کمک می کنند رانندگی در جاده های هوشمند امکان پذیر باشد.

این خودروها اطلاعات را به وسیله سنسورهای مختلف، از محیط خود دریافت می‌کنند و با توجه به اطلاعات موجود از قبل، تصمیم گیری و رانندگی می‌کنند.

با توجه به آینده درخشان پیش بینی شده برای این نسل از خودروها و افزایش سهم آن در بازار، شرکت‌های مختلفی در این راستا تحقیق و فعالیت می‌کنند تا در رقابت دنیای تکنولوژی پیروز میدان باشند.

فارغ از این ها به نظر شما خودروهای هوشمند می توانند سهم مهمی از بازار را به دست آورند و سپس روانه جاده های هوشمند شوند؟ اساسا جاده های هوشمند جذاب تر هستند یا جاده های خاکی و ساده ؟