بخش بزرگی از کارمندان گوگل استعفا دادند. این موضوع پس از آن رخ داد که کارمندان گوگل متوجه شدند گوگل قصد دارد با چینی ها همکاری هایی گسترده داشته باشد.

کارمندان گوگل حساسیت هایی ویژه برای موتور جست و جوی خود دارند و پس از آن که طی ماه های اخیر اعلام شد احتمالا گوگل قصد همکاری با چینی ها را دارد، اعتراضاتی گسترده ترتیب دادند.

کارمندان گوگل بارها ثابت کرده اند روی شرکت خود حساس هستند. این موضوع به مرور زمان پررنگ تر شد و اکنون به جایی رسیده است که وقتی اعلام شده  گوگل در نظر دارد، موتور جستجوی چینی ها را همراهی کند، کار به شکایت رسیده است.

چرا حساسیت ها روی گوگل تا این حد بالاست؟
استعفای گسترده کارمندان گوگل بعد از آن رخ می دهد که  کارمندان متوجه شدند این شرکت قصد دارد موتور جستجوی مخصوصی برای چینی ها بسازد

جالب است بدانید که گوگل سال‌ها پیش به‌ دلیل سخت‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های نامناسب چین در مورد موتور جستجو، فرار را بر قرار ترجیح داد؛ اما از آنجا که چین بزرگ‌ترین جمعیت آنلاین جهان را در اختیار دارد  و بازار آن نیز به شدت داغ است، قصد دارد فعالیت خود را در این کشور از سر بگیرد.

مدت ها است که چینی ها اقدام به سانسور خبرها و وقایع می کنند و اکنون نیز نوبت به موتور جستجوی مخصوص خود چینی‌ها رسیده است؛ اما این امر زمینه ساز ناراحتی کارمندان این شرکت را فراهم آورده و چندین نفر از آنها اقدام به استعفا کرده‌اند.

اکنون نیز در آخرین رخداد این شرکت، گروهی هفت نفری متشکل  از کارمندان گوگل اقدام به استعفا کرده‌اند و دلیل آن را عدم شفاف‌سازی این شرکت در بین واحدهای مختلف سازمانی اعلام کرده‌اند. این در حالی است که اخیرا مشخص شده که گوگل به‌طور محرمانه در حال کار روی پروژه‌ای به نام دراگون‌فلای است. این پروژه یک موتور جستجوی سانسور شده مخصوص چین است.

تا کنون نام کارمندان شاکی گوگل فاش نشده است و تنها به تعداد آنان اشاره شده است. اما اعلام شده که آنها  از بخش نرم‌افزار و بخش های مهندس داخلی برنامه ها هستند و نکته ناراحت کننده این که سابقه کاری آنها  از یک تا یازده  سال متفاوت است.

بسیاری از کارشناسان بازار فناوری انتظار دارند که پس از ترک شرکت توسط کارمندان شاهد اتفاقاتی خطرناک باشیم، مواردی مثل استعفای تعداد بیشتری از کارمندان را می توان جزو این موارد طبقه بندی کرد.