اخیرا دانشگاه تکنولوژی دلفت در هلند روبات مگسی جالبی را طراحی کرده است که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.

اخیرا دانشگاه تکنولوژی دلفت در هلند روبات مگسی جالبی را طراحی کرده است که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.

نام این روبات مگسی
اسم این روبات نیمبل است. این روبات دارای یک سیستم پرواز چهار بال است و می تواند مانند یک حشره واقعی پرواز کند. این روبات می تواند نگاه خیلی از افراد را به خود جلب کند.

این روبات مگسی به راحتی می تواند در سه جهت متفاوت حرکت کند
با استفاده از این چهار بال ، این روبات مگسی می تواند در ۳ جهت و زاویه متفاوت پرواز کند و به خوبی می تواند به سمت چپ و راست حرکت کند. این روبات شباهت جالبی به یک مگس و حشره واقعی دارد. در حال حاضر این روبات مگسی می تواند پنج دقیقه به طور متوالی با باتری کامل پرواز کند و حدود یک کیلومتر را طی کند.

کاربرد این روبات مگسی
شاید از خودتان بپرسید این روبات چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ این دانشگاه اعلام کرده است که این روبات مگسی می تواند در خیلی از مسائل کاربرد دارد و این بستگی به کاربر موردنظر این روبات ها دارد.

این روبات هم دارای یک اپلیکیشن خواهد بود تا بتوان آن را کنترل کرد. این روبات می تواند در بخش های مختلفی در تکنولوژی استفاده شود.

قطعا خبرهای جدیدی از این روبات مگسی خواهیم شنید و این دانشگاه روبات خود را ارتقا خواهد داد و نمونه های بیشتری از این روبات را در آینده ای نزدیک مشاهده خواهیم کرد که در نوع خود جالب توجه است.

روبات چیست؟
روبات یک دستگاه الکترومکانیکی یا یک نرم‌افزار هوشمند برای جایگزینی با انسان به هدف انجام وظایف گوناگون است.  همچنین طبق تعریفی از بریتانیکا، روبات دستگاهی است که به صورت خودکار عمل می‌کند، جایگزین تلاش انسانی می‌شود و ممکن است در ظاهر شبیه انسان‌ها نباشد.

در سال ۱۹۲۳ میلادی کارل چاپک نویسنده اهل کشور چک برای اولین بار از کلمه روبات در نمایش‌نامه خود به‌عنوان آدم مصنوعی استفاده کرد.کلمه روبات گرفته شده از واژه Robota در زبان چک و به‌معنی برده و کارگر است. در سال۱۹۴۰ شرکت وستینگ هاوس سگی به نام اسپارکو ساخت که برای نخستین بار در ساخت آن، هم از قطعات مکانیکی و هم از قطعات الکتریکی استفاده شده بود.