وزیر دفاع: در حوزه هوايي با تحمل تحريم هاي شكننده تبديل به يك قدرت شده ايم
وزیر دفاع: در حوزه هوايي با تحمل تحريم هاي شكننده تبديل به يك قدرت شده ايم

وزیر دفاع گفت: در تحولات و پيشرفت‌هاي چشمگير و كارهاي بزرگ و متعدد در حوزه ي قدرت هوايي با رويكرد جهادي و انقلابي و با تحمل تحريم هاي شكننده تبديل به يك قدرت شده ايم.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امير سرتيپ حاتمي با اشاره به برگزاري همايش نقش قدرت هوايي در اقتدار ملي كه امروز به ميزباني سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع برگزار شد گفتند: بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، علي رغم همه ي تحريم هاي بعمل آمده بر ملت بزرگ ايران اسلامي، تحريم هاي ويژه اي در حوزه ي نيروي هوايي و صنعت هوايي اعمال شد كه با خروج مستشاران نظامي خارجي از كشور، تصور داشتند كه نيروي هوايي، زمين گير و مضمحل خواهد شد”.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به نقش تعيين كننده و پيامبر گونه ي حضرت امام (ره) در پيشرفت هاي صنعت دفاعي و پس از آن هدايت هاي حكيمانه مقام معظم فرماندهي كل قوا حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي)، در تحولات و پيشرفت‌هاي چشمگير و كارهاي بزرگ و متعدد در حوزه ي قدرت هوايي با رويكرد جهادي و انقلابي اشاره كرد و افزود:” امروز شاهديم كه در حوزه هوايي با تحمل تحريم هاي شكننده تبديل به يك قدرت شده ايم “.
امير سرتيپ حاتمي گفت: امروز در شرايطي هستيم كه امكانات صنعت دفاعي شركت هاي دانش بنيان، دانشگاه هاي بزرگ كشور با همدلي و هماهنگي دست در دست هم دارد و در يك سنگر در حال تقويت و پيشرفت حوزه ي هوايي كشور هستند. وي افزود:” پيشرفت هاي صنعت هوايي به گونه اي است كه در حال حاضر صنعت هوايي ما موفق شد، جت جنگنده كوثر را با تكيه بر توانمندي هاي داخلي و بومي با حضور رياست محترم جمهوري اسلامي ايران رونمايي كند و اين در حالي است که تمام تست هاي آزمايشي اين جت با موفقيت پشت سر گذاشته شده است و امروز صنعت دفاعي آماده است كه در صورت تأمين منابع مالي، توليد اين جت جنگنده را در دستور كار قرار داده و در اختيار سازمان رزم نيروي هوايي قرار دهد”.
امير حاتمي با اشاره به دستيابي به فن آوري هاي پيشرفته طراحي و ساخت جت جنگنده كوثر گفت: در حال حاضر بسياري از كشورهاي پيشرفته دنيا هنوز در اين حوزه ها وابسته اند و با صرف هزينه هاي هنگفت نيازمندي هاي خود را تأمين مي‌كنند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از آماده سازي جت آموزشي كوثر ۸۸ با طراحي، ساخت و فن آوري بومي و داخلي در آينده نزديك خبر داد و نظرات راهبردي متخصصين، صاحب نظران و انديشمندان حوزه ي هوايي را دريافت كرده و آن را در مسير رشد و پيشرفت صنعت هوايي استفاده كنيم.
امير سرتيپ حاتمي، تصميم گيري در حوزه ي صنعت هوايي را بسيار دقيق، ظريف و حساس دانست و گفت: سرمايه گذاري در بخش صنعت هوايي پرهزينه است و بايد با دقت نظر در اين خصوص حركت كرد و برگزاري اين همايش در واقع بستر سازي جهت حركت در اين مسير پر افتخار براي جمهوري اسلامي ايران است.
وزير دفاع در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه قدرت هوايي بخش مهم و تعيين كننده از قدرت دفاعي كشورمان محسوب مي‌شود تصريح كرد: در اين حوزه، بخش هاي راداری، پدافندي، پهبادي و نيروي هوايي از جمله ي مؤلفه هاي قدرت هوايي ايران اسلامي است كه در طول ۴۰ سال عمر پر بركت نظام جمهوري اسلامي ايران به پيشرفت هاي خيره كننده اي در تمام زمينه ها بخصوص حوزه ي پهبادي دست يافته ايم و در اين خصوص جزء كشورهاي اول دنيا محسوب مي‌شويم.
امير سرتيپ حاتمي ابراز اميدواري كرد صنايع هوايي وزارت دفاع مي تواند با بهره گيري از تجارب ارزنده خود در طول ۴۰ سال اخير، گام هاي بزرگي را در اقتدار روز افزون قدرت هوايي كه لازمه قدرت و بازدارندگي ملي است بردارد.