هفتمین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو با هدف آموزش‌وپرورش گروه‌های دانشجویی و دانشگاهی فعال در حوزه نانو، تبادل نظرات و پیشنهادات و بررسی موانع و مشکلات موجود در مسیر ترویج فناوری نانو از تاریخ ۳ تا ۵ بهمن‌ماه سال جاری در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا هفتمین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو با هدف آموزش‌وپرورش گروه‌های دانشجویی و دانشگاهی فعال در حوزه نانو، تبادل نظرات و پیشنهادات و بررسی موانع و مشکلات موجود در مسیر ترویج فناوری نانو از تاریخ ۳ تا ۵ بهمن‌ماه سال جاری در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور برگزار شد.

بنیاد آموزش فناوری نانو و معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور میزبان بیش از ۱۰۰ نهاد ترویجی فعال در حوزه فناوری نانو است .

دکتر صفاری نیا مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور در حاشیه این نشست افزود: شبکه نهادهای ترویجی نانو شامل گروه‌های دانشجویی، شرکت‌های آموزشی و همچنین سایر مؤسسات، نهادها و سازمان‌ها است که به دنبال آموزش و ترویج فناوری نانو در سطح دانشجویان، محققان و عموم مردم هستند. این نهادها می‌توانند در صورت عمل به مفاد آیین‌نامه‌های تعریف‌شده در ستاد نانو از مزایای مالی و اعتباری بهره‌مند شوند. وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ نهاد ترویجی نانو دارای مجوز در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و شبکه نهادهای ترویجی نانو یکی از بخش‌های بنیاد آموزش فناوری نانو، مسئول ترویج و آموزش دانشجویی ستاد نانو است.

دکتر صفاری نیا با بیان اینکه در این برنامه ۱۳۰ نفر از ۱۰۱ نهاد ترویجی فعال ثبت‌نام کردند افزود: در میان نهادهای ترویجی شرکت‌کننده، ۷۶ گروه‌ دانشجویی، ۱۰ شرکت آموزشی و ۱۵ نهاد دانشگاهی حضور داشتند که از این تعداد ۱۰ درصد از شرکت‌کنندگان از شهر تهران و سایر شرکت‌کنندگان به نمایندگی از سایر شهرهای ایران در این مراسم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه نهادهای ترویجی دانشجویی و دانشگاهی از دانشگا‌ه‌های وابسته به وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند اضافه کرد: در این میان نهادهای ترویجی مجموعه دانشگا‌ه‌های پیام‌نور بیشترین استقبال را از این مراسم دارند.

شایان ذکر است در این دوره برنامه‌‌‌‌های متنوعی از قبیل کارگاه تیم‌سازی و کار تیمی، رقابت تیمی، جلسات هم‌اندیشی، جلسات بحث و بررسی آیین‌نامه‌های حمایتی بنیاد آموزش فناوری نانو، جلسه بررسی و نقد مشکلات و معضلات نهادهای ترویجی در فعالیت‌هایشان، برنامه‌‌‌‌های فرهنگی، شبکه‌سازی، و انتقال تجربیات موفق میان نهادهای ترویجی برگزار شد .

هفتمین دوره توان افزایی مروجین فناوری نانو امروز ۵ بهمن ماه به کار خود پایان داد.

http://www.pnu.ac.ir/Portal/picture/?1417489/nano