دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی می باشد و مفتخر است با فراهم نمودن بستر آموزش عالی براساس عدالت آموزشی در خدمت هموطنان و مشتاقان عرصه علم و دانش است.

رییس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در تشریح دستاوردهای ٣٠سال فعالیت دانشگاه پیام نوراستان گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی می باشد و مفتخر است با فراهم نمودن بستر آموزش عالی براساس عدالت آموزشی در خدمت هموطنان و مشتاقان عرصه علم و دانش است.

دکتر اویسی در گفتگو با خبرگزاری یوپنا با  بیان اینکه  دانشگاه پیام  نور استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۶۹ برای غلبه بر غول عقب ماندگی علمی و آموزشی دانشگاه  پیام نور در استان  تاسیس و شروع به پذیرش دانشجو کرد ، گفت: اکنون این دانشگاه با دارا بودن  ١٠ مرکز و واحد به عنوان یکی از قطب های علمی و آموزشی در استان در حال ایفای نقش می باشد.

رییس دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تاکنون تعداد  ۲۵۰۰۰ نفر موفق به فراغت تحصیل از دانشگاه پیام نور شده اند

اویسی گفت: در حال حاضر امار دانشجویان مشغول به تحصیل دراین دانشگاه حدود ١٢ هزار و  ٤٥٠نفر است.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان در مقطع کارشناسی ١٠٥رشته و در مقطع کارشناسی ارشد ٤ رشته در محل دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان سیستان و بیلوچستان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک واحد ساختمان آموزشی با حدود ٥٠٠٠ متر مربع بوده است ولی به لطف پیروزی انقلاب اسلامی در چهل سالگی انقلاب ،مسولین گام های بلندی در پیشرفت آن برداشته شده است که در دانشگاه پیام نور استان :١٢٥٢٩متر مربع فضای آموزشی. اداری. کارگاهی و آزمایشگاه افتتاح شده است.

وی همچنین به برخی از دستاوردهای  فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور استان  پرداخت که به شرح زیر می باشند:

١-همایش (تقریب مذاهب اسلامی)))

۲-فعالیت متوالی انجمن ها ــــ کانون هاو تشکل های کلیه دانشجویی

۳-یادواره شهدا و شهدای غواص. مسابقه کتاب و کتابخوانی. مراسم تعزیه خوانی عاشورا. فعال بودن نشریه دانشجویی

٤-نهادینه نمودن ارزش های انقلاب اسلامی. برگزاری جشن فارغ التحصیلی در کلیه مراکز و واحدها. برگزاری محفل انس با قران کریم

٥- تاسیس کانون سلامت و روان.

مرکز مشاوره ازدواج دانشجویی،  تاسیس مرکز کرسی ازاد اندیشی. برگزاری اولین همایش نانو در مرکز زاهدان همایش محبت اهل بیت در شعر شاعران فارسی سرای بلوچ

برگزاری نخستین همایش ملی شرکت های دانش بنیان

عناوین کسب شده ورزشی :

کسب مقام سوم لیگ برتر کبدی ساحلی پسران.

حضور در دسته یک و لیگ برتر کبدی بانوان.

کسب مقام های اول تا سوم کشور در ٣سال اخیر.

رتبه یک عملکرد تربیت بدنی پیام نور از ٣١ استان در سال ٩٥ کسب دو رتبه یک کشور.

دکتر اویسی دراخر بیان نمودند : برای رشد کیفی دانشگاه پیام نوراستان سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی در طول این ٣٠سال انقلاب اسلامی در دانشگاه به انجام رسیده است.