مراسم معنوی اولین یادواره شهدای گمنام پیام نور با حضور حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل ، دکتر اویسی ریاست دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان و همچنین خانواده های شهدا، دانشجویان و اساتید در محل یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری یوپنا،در آغاز مراسم دکتر اویسی ریاست محترم دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین مراسم و خانواده های شهدا، با اشاره به اینکه دانشجویان باید با اهداف انقلاب بیش از پیش آشنا شوند، اظهار داشت: برگزاری این چنین یادواره هایی نقش مهمی در ترویج فرهنگ مقاومت دارد. وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران و راه شهیدان،  برگرفته و تداوم فرهنگ عاشورایی هستند،خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایفی که مسئولان به ویژه مسئولان دانشگاه‌ها بر عهده دارند، انتقال این مفاهیم و فرهنگ به نسل جوان است.

در ادامه  حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از حضور گرم اساتید و دانشجویان و کارمندان دانشگاه پیام نور عنوان کردند: این برنامه با محوریت جایگاه و شخصیت شناسی شهدای گمنام و با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست. ایشان با اشاره به جایگاه و نقش شهدا در جامعه تصریح کرد: هیبت و عظمت این شهیدان در مقابل دشمنان مسلح  بایستی الگو و سرلوحه  همه ما شود چراکه همه خوب دیدند جوانان مومن و انقلابی چگونه شجاعانه و با دلاوری هرچه تمام و با ساده ترین تسلیحات نظامی آن همه تسلیحات پیشرفته را نابود کردند و پوشالی بودن قدرت مستکبران را به رخ جهانیان کشاندند.

در پایان به ده نفر از شرکت کنندگان هزینه اردوی راهیان نور از طرف دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اهدا گردید.