کارگاه فرهنگی آموزشی گام دوم انقلاب ، اخلاق و معنویت در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، طی سفر یک روزه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود نبوی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور به استان زنجان کارگاه فرهنگی آموزشی گام دوم انقلاب – اخلاق و معنویت با حضور اساتید ، کارکنان و دانشجویان این استان برگزار شد .

حجت الاسلام نبوی در این مراسم ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه به ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت عباس بن علی (ع) پرداخت و آن حضرت را بعنوان یک الگوی تمام عیار برای زندگی امروز برشمردند .

این مقام مسئول در این کارگاه ضمن تبیین اهداف بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به لزوم نقش پررنگ دانشگاهیان در انقلاب پرداختند و خاطرنشان کردند در بخش دوم این بیانیه مقام معظم رهبری ضمن تبیین نقش اهل علم و دانشگاه به ضرورت اخلاق و معنویت در میان دانشگاهیان تأکید فرمودند .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با اشاره به ضرورت پالایش دل از رذایل اخلاقی به ۸ گام این اقدام حیاتی پرداختند و با بیان روش این امر مهم از طرق مختلف به اهمیت توفیق الهی ، توسل به ائمه اطهار ، عبرت از تاریخ ، بهره گیری از استاد ، توجه به دوستان معنوی ، توجه به رفتار دشمن ، خلوت گزینی و توبه پراختند .

در پایان این مراسم حجه الاسلام و المسلمین از همکاری و همراهی ریاست استان زنجان در راه اندازی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان زنجان قدردانی نمودند .

در ابتدای این مراسم نیز دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به حوادث طبیعی جاری در کشور پرداخت و ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل در کشور به آمادگی این استان جهت کمک به استانهای آسیب دیده تأکید کرد .

پس از سخنرانی آقای دکتر محمدی حضرت حجت الاسلام و المسلمین عنایت اله شامی رئیس شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان زنجان و مسئول جدید نهاد در دانشگاه پیام نور زنجان ضمن تشریح برنامه ها و وظایف دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه به حفظ معنویت در دانشگاه تأکید نمودند . در پایان این مراسم از کارکنان جانباز و شاغل در دانشگاه با اهدای هدایایی تجلیل شد .

پس از مراسم، حضرت حجه الاسلام و المسلمین نبوی بهمراه مسئولین دانشگاه ضمن حضور و کمک در ایستگاه جمع آوری کمک به سیل زدگان سیل اخیر کشور توسط کانون دانشجویی هلال احمر در دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه حضور یافت و ضمن دیدار با این دانشجویان با برنامه ها و مسائل این تشکل دانشجویی از نزدیک آشناشدند .

پس از این دیدار ایشان با حضور در مزار شهدای گمنام در ارتفاعات گاوازنگ به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.

پایان بخش برنامه برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در مرکز زنجان بود.