دانشگاه پیام نور از لحاظ علوم انسانی توانمند است. و با توجه به پذیرش دانشجوی بومی شرایط خوبی دارد و با کمترین مشکلات فرهنگی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا ، مهندس علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس و مدیران ستادی دانشگاه پیام نور استان مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور رشد کمّی قابل دفاعی دارد اما به لحاظ ساختاری با مشکلاتی مواجه است،اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه پیام نور از نظر بنیه علمی،خیلی قوی تر از بقیه دانشجویان هستند.

وی با اشاره به موفقیت دانشجویان این دانشکاه در ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر و آزمون های استخدامی تصریح کرد: این موفقیت ها به خاطر استقرار نظام ارزشیابی متمرکز است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده بیشتر مجموعه دانشگاه پیام نور از قابلیت ها و ظرفیت های موجود دانشگاه شد.

مهندس یوسف نژاد از حمایت مجلس شورای اسلامی از طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه خبر داد و گفت: نظر غالب مجلس این است که به کارکنان قراردادی دانشگاه کمک شود تا شرایط برای تبدیل وضعیت آنها فراهم گردد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه پیام نور از لحاظ علوم انسانی توانمند است. و با توجه به پذیرش دانشجوی بومی شرایط خوبی دارد و با کمترین مشکلات فرهنگی مواجه است.

وی خواستار ساماندهی رشته های تحصیلی، اصلاح هرم اعضای هیات علمی و تامین فضای فیزیکی مناسب برای واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور در سطح کشور و به خصوص استان مازندران شد.

در این دیدار حجت الاسلام دکتر محمود شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران از تحصیل ۱۵هزار دانشجو در ۱۸مرکز و واحد دانشگاهی این استان خبر داد و گفت: یکی از دغدغه های دانشگاه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه است که انتظار حمایت و همراهی قاطبه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را داریم.

وی افزود: استان مازندران از کادر علمی و اداری مجربی برخوردار است ، لکن به لحاظ زیرساختهای عمرانی با کمبودهایی مواجه است که با حمایت سازمان مرکزی پروژه های قابل توجهی در دست احداث است و به یاری خدا در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد : این پروژه ها عمدتاً مربوط به فضای آموزشی است و خلاهای دانشگاه را جبران خواهد کرد.

دکتر شیخ الاسلامی گفت:دانشگاه برای تسهیل در روند تحصیل و رفع دغدغه شهریه به همه دانشجویان متقاضی وام قرض الحسنه پرداخت میکند.

وی از فعالیت شش مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی در دانشگاه پیام نور استان مازندران خبر داد و گفت:این مراکز با حضور اساتید مجرب به دانشجویان و خانواده ها در زمینه مهارتهای زندگی مشاوره ارائه خواهند داد.

وی گفت: طرح آسیب شناسی سیلاب اخیر در مازندران و راهکارهای پیشگیری از آن با همکاری یکی از اساتید علوم کشاورزی دانشگاه پیام نور استان به استانداری مازندران ارائه شده است.