نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تقویت برنامه‌های پژوهشی گفت: تولید علم در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

 

به گزارش خبرگزاری یوپنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با اعضای هیئت علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه پیام نور استان بوشهر اظهار داشت: جهان سلطه در هر عرصه‌ای تلاش در انحصار طلبی دارد و این موضوع را در حوزه علمی نیز می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علم در جهان غرب به صورت کامل تحت سلطه سرمایه داری است بیان کرد: علم اقتدار زا است و به همین دلیل در جهان سلطه به دنبال انحصار، اسارت و آپارتاید آن هستند.

امام جمعه بوشهر بر لزوم توجه به اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان تاکید کرد و ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای به پژوهش و تولید علم در دانشگاه‌ها صورت گیرد و به تولید علم و سپس مرجعیت علمی برسیم.

وی با بیان اینکه در جهان سلطه جو حاکم بر دانشگاه‌های آنها، جو سکولاریسم است تصریح کرد: این علم در راستای سودآوری برای سرمایه داران و کشورهای سلطه گر است و صهیونیسم این کار را مدیریت می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تولیدات علمی نباید انحصاری باشند، خاطرنشان کرد: اندیشه انسانی علم می‌گوید علم یک موهبت الهی است و باید در اختیار همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری در نظام جهانی نیازمند توانمندی در عرصه دانش، علم و فناوری و محصولات دانش بنیان است، ادامه داد: در جهان دانش، نگاه امپریالیسم علمی حاکم است اما انقلاب اسلامی ایران آمده این نگاه را کنار بزند و علم را آزاد کند و در اختیار بشر قرار دهد.