گروه علمی ادبیات فارسی و زبان های خارجه دانشگاه پیام نور مرکز قزوین به همراه انجمن علمی ادبیات دانشگاه برگزار کرد

 

به گزارش خبرگزاری یوپنا، نخستین همایش ادبی با موضوع  “سرنوشت، از نگاه مولانا ” به همت گروه علمی ادبیات فارسی و زبان های خارجه دانشگاه پیام نور مرکز قزوین و انجمن علمی ادبیات فارسی برگزار شد.

 این همایش با اجرای دکتر حمید عابدیها عمدیر گروه ادبیات فارسی و زبان های خارجه دانشگاه و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی استاد محمد کاظم نداف، و با حضور دکتر رسولی شربیانی رئیس دانشگاه پیام نور استان، دکتر خودروان مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه، دکتر شهبازی استاد دانشگاه تهران، دکتر انصاری ، اعضای انجمن حافظ ، سعدی و مولوی پژوهی ، اهالی هنر ، مدیران و همکاران ستادی دانشگاه و دانشجویان فرهیخته دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این همایش دکتر رسولی شربیانی رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین ضمن خیر مقدم به مدعوین همایش ارزشمند ادبی ، رسالت و خواستگاه دانشگاه را اجرا و ارائه همایش های علمی و پژوهشی عنوان کرد و تاکید کرد: اینجانب از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه انتظار دارم همایش های علمی اینچنینی حتی به صورت میزگرد و جلسات مباحثه برگزار گردد تا در راستای تحقق و توسعه دانش و تولید علم قدمی موثر برداریم.

در ادامه دکتر ایرج شهبازی از اساتید فرهیخته دانشگاه تهران که بعنوان سخنران اصلی همایش حضور داشت به ایراد سخنرانی و ارائه نظرات خود پیرامون دیدگاه مولانا در خصوص سرنوشت پرداخت .

از دیگر برنامه های این همایش سخنرانی استاد انصاری، شعرخوانی توسط دبیر کانون هنر و ادبیات و تعدادی از دانشجویان هنرمند  دانشگاه و اجرای موسیقی “نی” توسط آقای چگینی از اساتید این رشته از هنر بود.


این همایش در روز دوشنبه ۹ اردیبهشت در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور مرکز قزوین برگزار شد.