رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام گفت: حدود نیمی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و همچنین قبول شدگان کنکور سراسری کارشناسی ارشد از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

به گزارش یوپنا عباس سهراب زاده رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام افزود: ساختار دانشگاه پیام نور به گونه ای است که در طول سالهای گذشته سطح علمی خود را به طور مناسبی حفظ کرده است و فارغ التحصیلان این دانشگاه از سطح دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل امکان پذیرفته شدن آنها در آزمون های استخدامی و کنکور بالاتر است.

وی یادآور شد: امتحانات دانشگاه به صورت متمرکز و با سطح امنیت بالایی برگزار می شود و دانشجویان برای قبولی در امتحانات باید آمادگی بالایی داشته باشند.

**هیچ دانشجویی بخاطر نداشتن پول از تحصیل در دانشگاه پیام نور محروم نمی شود

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام تاکید کرد: این دانشگاه دارای پایین ترین میزان شهریه در بین دانشگاه های شهریه بگیر کشور است و هیچ دانشجویی بخاطر نداشتن پول از تحصیل در این دانشگاه محروم نمی شود.

سهراب زاده افزود: در حال حاضر از سه طریق شامل بانک انصار، بنیاد علوی و صندوق رفاه دانشجویان امکان پرداخت وام قرض الحسنه شهریه به دانشجویان متقاضی وجود دارد تا افرادیکه دارای بضاعت مالی مناسب نیستند برای تحصیل در دانشگاه با مشکل مواجه نشوند.

**تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام به یک پنجم کاهش پیدا کرده است

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام گفت: سال های ۸۹ – ۹۰ بیش از ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کردند که هم اکنون به حدود پنج هزار دانشجو یعنی یک پنجم کاهش یافته است.

سهراب زاده اظهار کرد: رشد بی رویه مراکز آموزش عالی و دانشگاه های غیر انتفاعی باعث کاهش شدید دانشجو در بیشتر دانشگاه ها شده است و پیام نور نیز از این شرایط مستثنی نیست و در برخی رشته ها با صندلی خالی مواجه است.

وی با بیان اینکه ۹ واحد و مرکز پیام نور در تمامی شهرستان های استان بجز سیروان فعال است، تاکید کرد: در شرایط جدید پیش آمده و با توجه به نبود یا کم بودن بازار کار برای برخی رشته ها و نبود متقاضی برای آنها پالایش رشته ها و مراکز دانشگاهی پیام نور اجتناب ناپذیر بوده و در حال انجام است.

**راه اندازی خانه سلامت در دانشگاه پیام نور ایلام با رویکرد کمک به توسعه فرهنگی اجتماعی استان

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام با بیان اینکه کمک به توسعه اجتماعی فرهنگی استان در کنار وظایف آموزشی یکی از رسالت های دانشگاه است، گفت: در این راستا خانه سلامت تنها با رویکرد فرهنگی و بدون تداخل در تکالیف دیگر دستگاه های مسئول در این دانشگاه راه اندازی شده است.

سهراب زاده افزود: فرهنگسازی در راستای تغذیه سالم، تحرک و فعالیت بدنی مناسب، مصرف مناسب دارو و توسعه سلامت عمومی جامعه از برنامه های این خانه است که ابتدا در بین دانشجویان و کارکنان دانشگاه و سپس در بین آحاد مردم اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: همچنین فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه به سمت و سوی مسائل و مشکلات استان و موضوعات خاص موجود در مناطق مختلف استان سوق داده است.

به گزارش یوپنا، ۹ مرکز و واحد دانشگاه پیام نور در تمامی شهرستان های استان ایلام بجز سیروان فعال است و پنج هزار دانشجو در ۴۶ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می کنند.

مجموعه دانشگاه پیام نور استان ایلام دارای ۲۵۰ نفر کادر علمی، آموزشی و اداری و ۸۳ عضو هیات علمی است.