برگزاری جلسه کمیته فرعی فرهنگی مبارزه با موادمخدردرواحد آغاجاری به گزارش یوپنا ،جلسه کمیته فرعی و فرهنگی مواد مخدر با حضور اعضاء کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان آغاجاری به میزبانی دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری برگزار گردید. در این جلسه چالش های موجود و هم چنین راهکارهای فرهنگی مطرح و در نهایت مصوب گردید […]


برگزاری جلسه کمیته فرعی فرهنگی مبارزه با موادمخدردرواحد آغاجاری

به گزارش یوپنا ،جلسه کمیته فرعی و فرهنگی مواد مخدر با حضور اعضاء کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان آغاجاری به میزبانی دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری برگزار گردید.

در این جلسه چالش های موجود و هم چنین راهکارهای فرهنگی مطرح و در نهایت مصوب گردید که کارگاه هایی در این زمینه در محلات آسیب پذیر شهرستان با حضور مشاورین و مدرسان گروه روانشناسی دانشگاه و هم چنین برگزاری نمایشگاه عکس و پوستربا همکاری دانشجویان در محلات آسیب پذیر انجام شود .

 

برگزاری دوره آموزشی كمک های اولیه ویژه دانشجویان در واحد اندیکا

کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور واحد اندیکا با نظارت معاونت فرهنگی و جمعیت هلال احمر یک دوره ۲۲ ساعته آموزش کمک های اولیه ویژه دانشجویان برگزار نمود.

بهادر حاتمی رئیس دانشگاه پیام نور واحد اندیکا ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا بابت اقدامات آموزشی و فرهنگی با دانشگاه ازبرگزاری یک دوره ۲۲ ساعته آموزش مقدماتی کمک های اولیه ویژه دانشجویان در این واحد آموزشی خبرداد.

حاتمی ادامه داد: آموزش های کمک های اولیه جزء آموزه های لازمی هست که هر فردی باید فرا گیرد که در بعضی موارد بکار می آید و منجر به حیات یک انسان خواهد شد.

ایمان نوروزی رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان اندیکا اظهار داشت: دوره آموزش مقدماتی اصول کمک های اولیه با محتوای آموزشی  CPR   تئوری و عملی ، اصول ارزیابی مصدوم ، بانداژ و پانسمان  برگزار شد که در پایان دوره گواهینامه آموزشی اهدا خواهد شد.

 

انعقاد تفاهم نامه قانونمداری و کاهش رفتارهای پرخطر فی مابین دانشگاه پیام نور مرکز شادگان و نیروی انتظامی

تفاهم نامه قانونمداری و کاهش رفتارهای پرخطر فی مابین دانشگاه پیام نور مرکز شادگان و نیروی انتظامی منعقد شد.

نقش دانشگاه ها در گسترش و حاکمیت قانونمندی و فرهنگ پذیری در جامعه، پوشیده نیست،  لذا دانشگاه پیام نور مرکز شادگان به منظور توسعه، پایداری و نهادینه کردن نظم و قانونمداری و کاهش رفتارهای پر خطر و همراه با صدمات روانی و جسمانی جبران ناپذیر، اقدام به انعقاد تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی آن شهرستان نموده است تا با بررسی عوامل روانی – اجتماعی و فرهنگی زمینه ساز رفتار های آسیب زا، در ایجاد مصونیت و پیشگیری از پیامدهای منفی این الگوهای رفتاری تاثیر گذار باشد و با  کمک پیشنهادات و مداخلات اساتید و همکاری دانشجویان علاقمند به مشارکت در این طرح ها،  با ارائه ی راهکارهای علمی و عملی برای تقویت آثار مثبت رفتارهای همراه با سلامت روان و سالم،  در ارتقاء فرهنگ جامعه و شیوه ی زندگی مردم ، نقش مهمی  داشته باشد.