افتتاح کرسی تعاون و کارآفرینی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر
افتتاح کرسی تعاون و کارآفرینی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر

کرسی مشاوره ،تعاون و کارآفرینی به منظور توسعه فرهنگ کسب وکار تعاونی و ایجاد تعاونیهای نوپا و دانشجویی  در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر افتتاح شد.

 

به گزارش خبرگزاری یوپنا رییس این دانشگاه در جلسه افتتاح کرسی مشاوره ،تعاون و کارآفرینی ،تعاونی‌ را یکی از راه‌های گسترش اشتغال و دست یافتن به اشتغال پایدار عنوان کرد و اظهار داشت: با توسعه تعاونی‌ها می‌توان آثار فقر و بیکاری در جامعه را کاهش داد.

دکتر محمد رضا بحرانی گفت: رفع معضل بیکاری به عنوان یکی از نیازهای جدی کشور مستلزم تقویت و توسعه بنگاه‌های تعاونی و خلق فرصتهای شغلی در این بخش از اقتصاد است.

وی سرمایه اصلی بخش تعاون را تجمیع سرمایه‌های خرد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانست و افزود: مردم با سرمایه‌های اندک امکان انجام کار مفید را ندارند بنابراین می‌توانند سرمایه خود را در کنار دیگر سرمایه‌های خرد دانشجویان در قالب تعاونی‌ها تجمیع کنند تا به این طریق هم فرصت‌های اشتغال را نصیب خود کنند و هم توان درآمدزایی خود را افزایش دهند.

مدیر تعاون، اداره کل  تعاون کار و رفاه اجتماعی  استان بوشهر با اشاره به تاسیس تعاونی‌های دانشجویی برای اشتغال دانشجویان و  دانش آموختگان گفت: دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی، تعاونی دانشجویی تشکیل بدهند و یا با راه‌اندازی تعاونی‌های دانش بنیان، فعالیتهای تولیدی و صنعتی داشته باشند و از این طریق جذب بازار کار شوند.

مجید پرویزی در خصوص مزیت های شرکت های تعاونی برای دانشجویان گفت: آشنايي دانشجويان با كار گروهي و ارائه نوعي الگوي تشريك مساعي و خودياري براي آنان، كمك به توان اقتصادي دانشجويان و توانمندسازي تدريجي آنان، كمك به دانشگاه براي اداره بهتر امور جاري دانشگاه از مزیت های این شرکت هاست.

وی افزود: با توجه به نقش اشتغالزايي تعاوني ها بويژه براي دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاهي، هم اكنون نوع جديدي از تعاوني دانشگاهي با عنوان تعاوني هاي دانش بنيان دانش آموختگان طراحي و در حال اجرا مي باشد.

پرویزی دراین خصوص افزود: تعاوني هاي دانش بنيان به تعاوني هايي اطلاق مي شود كه به منظور متشكل كردن گروه هاي دانشجويي با هدف توانمند سازي، كارآفريني و اشتغالزايي دانشجويان در دانشگاه ها شكل مي گيرند و فعاليت آنها بعد از فارغ التحصيل شدن اعضا نيز تداوم مي يابد.

 

کرسی مشاوره ،تعاون و کارآفرینی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر با مشارکت اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر افتتاح شده است.