عدم اجبار در مرخصی تعطیلات تابستانه/ افزایش یک هفته ای تعطیلات امسال نسبت به سال گذشته
عدم اجبار در مرخصی تعطیلات تابستانه/ افزایش یک هفته ای تعطیلات امسال نسبت به سال گذشته

به گزارش یوپنا، دکتر حسن علیزاده در نشست با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس با بیان اینکه تعطیلات تابستانی دانشگاه از ۲۲ تیرماه شروع می شود و تا۱۱ مردادماه می باشد، گفت:از این تعطیلات ۸ روز شامل مرخصی فوق العاده است و ۷ روز آن مربوط به مرخصی استحقاقی است. […]

به گزارش یوپنا، دکتر حسن علیزاده در نشست با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس با بیان اینکه تعطیلات تابستانی دانشگاه از ۲۲ تیرماه شروع می شود و تا۱۱ مردادماه می باشد، گفت:از این تعطیلات ۸ روز شامل مرخصی فوق العاده است و ۷ روز آن مربوط به مرخصی استحقاقی است.

دکتر علیزاده با اشاره به اینکه استفاده از تعطیلات تابستان الزام به این است که فرد از مرخصی استحقاقی استفاده نمایید، خاطر نشان کرد: هیچ اجباری وجود ندارد که همکاران از مرخصی استحقاقی استفاده نمایند و کسانی که تمایل دارند می توانند این ایام در محل کار در دانشگاه حضور داشته باشند.

‎وی با اشاره به فصل هشتم آیین نامه جدید استخدامی اعضای غیر هیات علمی که در تیرماه سال گذشته به تصویب هیات امنا دانشگاه رسیده است افزود: با توجه به اینکه دانشگاه حداکثر ده روز می تواند نسبت به اعطای مرخصی فوق العاده اقدام نماید لذا همکاران برای بهره مندی از این مرخصی فوق العاده و پیوستگی بازه تعطیلات ۲۲ تیر لغایت ۱۱ مرداد باید از مرخصی استحقاقی استفاده ببرند.
‎دکتر علیزاده افزود: امسال به منظور استفاده از فرصت ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کارشناسی که در دهه دوم مرداد ماه است تعطیلات دو مرحله ای پیش بینی شد و ذکر این نکته حائز اهمیت است که با لحاظ تعطیلات شهریور ماه امسال یک هفته به تعطیلات نسبت به سال گذشته اضافه شده است.
‎عضو هیات رئیسه دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه این تعطیلات فقط شامل کارکنان دانشگاه است و شامل اعضای هیات علمی دانشگاه نمی باشد، اظهار داشت: دوران مرخصی اعضای هیات علمی در بازه زمانی تیرماه الی شهریورماه است و مرخصی نیروهای علمی ها نیز قابل ذخیره نیست.

‎دکتر علیزاده با اشاره به اینکه کنکور سراسری پیش رو داریم، افزود: همکارانی که در این کنکور فعالیت دارند علاوه بر حق الزحمه اضافه کار نیز دریافت می کنند.

‎وی اظهار داشت: همکاران در برگزاری کنکور تعاونی سنجش نیز حق الزحمه دریافت خواهند کرد.

‎معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بودجه دانشگاه صرف پرداخت حقوق و دستمزد است و تنها ۱۰ درصد بودجه صرف امور جاری دانشگاه می باشد،خاطر نشان کرد: دانشگاه زمانی می تواند بهر وری بیشتر و اضافه کار کیفی پرداخت نماید که ۷۰ درصد بودجه صرفا حقوق و دستمزد و مابقی آن صرف هزینه جاری شود و مراکز و واحدها بدنبال در آمد غیر شهریه ای و تلاش بیشتری نمایند.

‎دکتر علیزاده با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از بودجه های پژوهشی دستگاهها یی اجرایی الزاما باید با دانشگاهها قرارداد منعقد نمایند، افزود: باید روسای مراکز و واحدها بتوانند این بودجه ها را جذب نمایند و دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است که دارای اعضای هیات علمی مجرب می باشد و در این زمینه از ظرفیت و پتانسیل نیروهای علمی استفاده شود.

‎وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در سال گذشته ۱۶۰میلیارد بدهی خود را پرداخت کرد، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ دغدغه ی در خصوص پرداخت حقوق و دستمزد نداریم و هیچ نیروی جدیدی نیز در دانشگاه جذب نخواهیم کرد.

معاون دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰۳ میلیارد بدهی دانشگاه به شهرداری تهاتر شد.