درآمد غیرشهریه ای دانشگاه پیام نور واحد گندمان از محل فعالیت در طرح‌های باغداری و کشاورزی
درآمد غیرشهریه ای دانشگاه پیام نور واحد گندمان از محل فعالیت در طرح‌های باغداری و کشاورزی

این واحد دانشگاهی شرایط تأمین مالی هزینه های جاری خود را بصورت کامل از منابع درآمدزایی فراهم نموده همچنین انگیزه خوبی برای دانشجویان و اعضا علمی در این خصوص فراهم و بستر اشتغالزایی را نیز بوجود اورده است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا دکتر علیرضا آبرود رئیس دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مهم‌ترین اقدامی که می‌تواند دانشگاه را به سمت کاهش وابستگی به شهریه ، و عدم وابستگی اعتباری و به‌دنبال آن درآمدزایی سوق ‌دهد، فعالیت های همچون پروژه های پژوهشی ، آموزش های آزاد ، باغداری ، کشاورزی و…. می باشد اظهار کرد: مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور استان باید از پتانسیل های خود در راستای کارآفرینی و استقلال مالی  استفاده نموده و در این مسیر حرکت کنند .

ایشان درباره فعالیت‌های واحد گندمان در حوزه کسب درآمد از محل‌های غیرشهریه‌گفت دانشگاه پیام نور واحد گندمان با داشتن دو هکتار زمین کشاورزی، باغ درختان مثمر و همچنین  یک حلقه چاه آب یک نمونه الگوی خوبی برای درآمد زایی و استقلال در تأمین مالی و همچنین  مدیریت هزینه در بین دانشگاه های کشور می باشد.

  دکتر آبرود افزود: این واحد دانشگاهی جهت توسعه فضای پژوهشی برای دانشجویان و اعضا هیأت علمی رشته کشاورزی با ایجاد ۲۵۰  متر مربع گلخانه‌ استاندارد به کشت صیفی‌جات، محصولات باغی، نهال و گل و گیاه می پردازد.

 وی با توجه به برنامه‌های این واحد برای استفاده از ظرفیت‌های شهرگندمان اظهار  کرد: شهر گندمان به دلیل دارا بودن ویژگی های خاص جغرافیایی ، از لحاظ آب و هوای متنوع ومطلوب بوده که همین امر سبب شده  کشاورزی مستعدی در این بخش از رونق خوبی برخوردارباشد.