عقد تفاهم نامه دانشگاه پیام نور استان یزد با مرکز تحقیقات پسته کشور
عقد تفاهم نامه دانشگاه پیام نور استان یزد با مرکز تحقیقات پسته کشور

که با حضور دکتر میرحسینی رییس دانشگاه پیام نور استان یزد و آقای دکتر اسماعیل پور رئیس مرکز تحقیقات پسته کشور تفاهم نامه همکاری این مرکز با دانشگاه پیام نور استان یزد در راستای فعالیتهای علمی و عملی متناسب با شرایط هر دو سازمان امضا شد.

در این دیدار ابتدا دکتر میرحسینی رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد گفت:  امکانات و پتانسیل های موجود در مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور استان در زمینه های مختلف بالا بوده است.

وی ادامه داد: فعالیت های صحیح و با راندمان بالا در زمینه های کشاورزی را نیازمند سه مقوله آب، زمین مناسب و کادر مجرب علمی دانست که در موارد فوق دانشگاه پیام نور بسیار غنی می باشد.

وی آمادگی همه جانبه دانشگاه را در جهت عقد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات پسته کشور در جهت پیشبرد اهداف عالیه هر دو سازمان را اعلام و ابراز امیدواری کرد: با عقد این تفاهم نامه شاهد برداشتن قدمی هر چند کوچک در سربلندی کشور عزیزمان ایران باشیم.

در ادامه دکتر اسماعیل پور ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جلسه امکانات دانشگاه پیام نور را بسیار خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد:  تعامل و همکاری دوجانبه هر دو سازمان در زمینه های مختلف باید بیشتر شود.

در پایان تفاهم نامه ای فی مابین دانشگاه پیام نور استان یزد و مرکز تحقیقات پسته کشور  در جهت توسعه و گسترش همکاری های مشترک و بهره مندی از امکانات و توانمندیهای یکدیگر در راستای استفاده بهینه از فرصت های علمی، فرهنگی،آموزشی،پژوهشی، اقتصادی، بین المللی و توانمند سازی نیروی انسانی منعقد گردید.

شایان ذکر است موسسه تحقیقات پسته کشور هم اکنون دارای ۶ بخش تحقیقاتی و مجموعه آزمایشگاههای مجهز در تخصص‏های آفات، بیماریها، باغبانی و بیوتکنولوژی، خاکشناسی، آفلاتوکسین و سم شناسی و همچنین هفت ایستگاه تحقیقاتی شامل سه ایستگاه در استان کرمان و چهار ایستگاه در دامغان، قزوین، فیض آباد خراسان و اردکان می باشد.

این موسسه با دارا بودن ۲۲ عضو هیئت علمی و محقق در بخش های ستادی و استانی، سالانه طرح ها و پروژه های زیادی را در راستای برنامه راهبردی تحقیقاتی پسته اجرا می کنند.