انتصاب مسؤل بسیج اساتید دانشگاه پیام نور البرز
انتصاب مسؤل بسیج اساتید دانشگاه پیام نور البرز

آئین تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز با حضور دکتر پارسا مسئول بسیج اساتید دانشگاه های پیام نور کشور ، مسئولان سازمان بسیج اساتید استان، رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز و مسئول نهاد رهبری این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش یوپنا، دکتر پارسا مسئول بسیج اساتید دانشگاه های پیام نور کشور با تاکید بر اینکه جذب اعضای هیات علمی انقلابی و پایبند به ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه پیام نور به  خوبی انجام شده است و هین امر سبب شده است که بهترینهای علمی کشور در این دانشگاه گرد هم آیند و لازم است این توانمندی ارزشی  بیشتر شناسانده و ارائه گردد.

وی در خصوص ضرورت هماهنگی بسیج و نهاد رهبری و نیز ظرفیت قابل توجه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور البرز با تاکید بر اینکه فعالیت ها بایستی صورت حل المسائلی داشته باشد، گفت : ارائه توانمندیهای اعضای علمی در حوزه بسیج اساتید با گفتمان قالب که گفتمانی مبتنی بر نگاه به درون و توجه به ظرفیتهاست با تاسیس اندیشکده که مورد توجه بسیج اساتید است، امکانپذیر بوده و این مزیت را نسبت به پژوهشکده ها دارد که عملگراتر است و معطوف به حل مشکلات جامعه است.

دکتر پارسا فعالیت ۱۲۰ عضو هیات علمی و ۹۰۰ مدرس مدعو در ۶مرکز دانشگاهی پیام نور البرز را ظرفیت مناسب و ارزشمندی برای گسترش برنامه های بسیج اساتید با رویکرد تفکر مسئله محوری و حل المسائلی در این مراکز دانست.

دکتر جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد ونام شهدای دولت، با برشمردن خصوصیات بارز سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: بسیج اساتید امروزه یکی از اثرگذارترین سازمان‌های انقلابی در حوزه‌های علمی، فرهنگی در ایران اسلامی است که برآیندی از تعهد و اخلاص فرهنگ بسیج و دانش و تخصص اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور ا‌ست که سابقه فعالیت آن را باید در دوران دفاع مقدس جست‌وجو کرد.

وی جریان سازی علمی و انقلابی و تقویت ارزشهای نظام را عطف به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب،از ماموریتهای این سازمان عنوان کرد و گفت:بسیج اساتید در شرایط کنونی میتواند  با دفاع از دستاورد های انقلاب اسلامی  و حضوری فعال در مقوله های علمی و مدیریتی کشور به حل مسائل مختلف در سطح گسترده نقشی اساسی  داشته باشد.

درادامه حجت الاسلام دکتر فرید رئیس  دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان نیز  با تاکید بر لزوم برخورداری از روحیه جهادی و حفظ آن،عمل به مطالبات مقام معظم رهبری و توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: دانشگاه موطن اصلی تفکر بسیجی و روحیه جهادی است .

حجت الاسلام فرید تصریح کرد: دفتر نهاد رهبری وشورای فرهنگی دانشگاه با همین رویکرد جهادی جهت رفع مشکلات ، آمادگی  هم افزایی بیشتر و سازنده تر با بسیج اساتید است.

ناصر واحدی جانشین سازمان بسیج اساتید استان البرز نیز اذعان داشت: یکی از پایه‌های اصلی تحقق پیشرفت و عدالت در دهه آینده، گسترش علم و تعمیق آن در کشور است و اساتید در این راه با بصیرت کافی گام بردارند تا پژوهش‌ها تابع نیازهای اساسی کشور باشد.

وی با تقدیر از همکاریهای بسیج اساتید پیام نور البرز در سال۹۷ افزود: ارتقای سطح علمی و جایگاه استادان، دانش‌افزایی و بصیرت‌افزایی در استادان، ایجاد فضای علمی و گفت‌وگومحور در بین استادان و بسترسازی برای شکوفاکردن استعدادهای موجود از مهمترین عناوین و فعالیتهای آتی این سازمان است که با همکاری دانشگاههای استان و به ویژه دانشگاه پیام نور استان به  آن دست پیدا خواهیم کرد.

در پایان از زحمات مسئول پیشین بسیج اساتید دانشگاه پیام نور البرز با اهدای لوح سپاس  تقدیر شد و دکتر فریبرز احمدی دهکاء معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی به عنوان مسئول جدید  بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان معرفی شد.

گفتنی است دکتر احمدی دهکاء عضو هیات علمی گروه جغرافیا دانشگاه پیام نور هشتگرد است.