مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه پیام نور شیراز گشایش یافت
مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه پیام نور شیراز گشایش یافت

همزمان با هفته دولت، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه پیام نور شیراز افتتاح شد.

به گزارش یوپنا محمدحسن صیف، رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در این آیین ابراز امیدواری کرد که دغدغه مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دانشگاه پیام نور با آغاز به کار این مرکز حل شود.

وی از این طرح با عنوان پروژه اشتراکی دانشگاه پیام نور و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس یاد کرد و بیان داشت: دانشگاه پیام نور پس از موفقیت در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، حرکت به سمت نسل های سوم و چهارم آموزش عالی را با هدف مهارت‌ورزی دانش‌آموختگان آغاز کرده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز در سخنانی ضمن تشریح ماموریت ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس و مراکز تابعه استان به دنبال فراگیر کردن گفتمان مهارت آموزی در بین مردم هستیم.

حشمت کوشکی ابراز داشت: ایجاد نهضت مهارت‌افزایی هدف اصلی نهادهای مبتنی بر مهارت است.

وی یکی از علل موفقیت جوامع پیشرفته را توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی از سنین پایه دانست و بیان کرد: به دلیل فقدان مهارت در بین افراد و همچنین باور عمومی جامعه به ماهیت اشتغال، عموم مردم از شغل به‌ منزله پشت میز نشینی تعبیر می کنند که این نگرشی اشتباه است.

رئیس دانشگاه پیام نور شیراز نیز در این آیین تعداد دانشجویان این دانشگاه را ۹ هزار نفر در ۱۲۰ رشته عنوان کرد و گفت: برای رفع نیازهای مهارتی این تعداد دانشجو افزون بر راهگشایی به‌ منظور کسب مهارت‌های شغلی مرتبط با رشته ها، باید زمینه اجرای مهارت‌های عمومی و تخصصی را فراهم کنیم.

مهرداد احمدی با بیان اینکه بازار کار گنجایش این همه فارغ التحصیل را ندارد، اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های مهارت آموزی در رشته های مختلف تخصصی و عمومی با بررسی نیازهای جامعه در همه دانشگاه‌ها برگزار شود.