ایجاد روحیه و نشاط میان دانشجویان از ماموریت‌های دانشگاه می باشد
ایجاد روحیه و نشاط میان دانشجویان از ماموریت‌های دانشگاه می باشد

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: یکی از مأموریت‌های تعریف‌شده در دانشگاه ایجاد روحیه و نشاط میان دانشجویان است.

به گزارش یوپنا، محمدامین ناجی در اختتامیه مسابقه ملی فناوری نانو که پیش از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: یکی از مأموریت‌های تعریف‌شده در دانشگاه ایجاد روحیه و نشاط میان دانشجویان است. برگزاری مسابقات، المپیادها، جشنواره‌ها و رقابت‌ها یکی از راه‌هایی است که می‌توان روحیه رقابتی را میان دانشجویان ایجاد کرد.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که برگزاری رقابت‌ها و جشنواره‌ها باعث جذب دانشجویان بسیاری شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور بیان کرد: دانشجویان علم را برای ارتقای سطح زندگی و سطح رفاه اجتماعی مردم می‌خواهند. جوانان کشور به دنبال رویدادهایی هستند که آثار آن‌ها در زندگی روزمره مردم و جامعه دانشگاهی مشهود باشد. دانشگاه‌ها باید فارغ از هر چیزی به این موضوع توجه کنند تا دانشجویان را جذب علم و فناوری کنند.

ناجی مطرح کرد: دانشگاه نباید از جامعه جدا باشد. تثبیت جایگاه و نقش دانشگاه در جامعه باید مشهود باشد. درواقع جامعه باید احساس کنید که دانشگاه تأثیرگذاری خود را به دست آورده است.

وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در نهمین مسابقه ملی فناوری نانو افرایش چشمگیری داشته است که از هزار و ۶۰۰ نفر در سال گذشته به ۴ هزار نفر در دوره نهم رسیده است. دانشگاه پیام نور یکی از حامیان توسعه فناوری نانو است.

ناجی افزود: مطابه‌گری دانشجو در حوزه‌های علمی نقش حائز اهمیتی در پیشرفت علم و فناوری کشور دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور آماده است برای ترویج مسابقه فناوری نانو و فراهم کردن تجهیزات لازم برای برگزاری آزمون‌های این مسابقه حداکثر تلاش خود را کند تا تعداد شرکت‌کنندگان دوره دهم از دوره نهم نیز افرایش یابد. این امر می‌تواند منجر به آفرینش امید میان جوانان شود. راه‌حل مشکلات مردم و کشور در دست جوانان است.