دانشگاه پیام نور یک ظرفیت بسیار خوب دانشگاهی در کشور می باشد
دانشگاه پیام نور یک ظرفیت بسیار خوب دانشگاهی در کشور می باشد

دکتر محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، فلاح نژاد سرپرست اداره کل تعاون کار استان البرز و مدیران و روسای اداره کل البرز، مدیران بانک توسعه تعاون استان ضمن حضور در دانشگاه و بازدید از بخشهای مختلف، با رئیس دانشگاه پیام نور البرز،معاونین،مدیران و روسای مراکز دانشگاهی پیام نور استان البرز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش یوپنا، محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تحریمهای ظالمانه از سوی دشمنان گفت : در شرایطی که کشور با محدودیت ها وتحریمهای سنگین وبی سابقه اقتصادی آن هم به صورت ناعادلانه روبرو شده قطعا از بخش تعاون با ظرفیت های فراوان می توان به درستی استفاده کرد.

وی افزود:رویکردی که ما در وزارتخانه باید دنبال کنیم حمایت از تعاونی‌هاست؛ زیرا حمایت از بخش تعاون به افزایش تاب‌آوری اقتصاد کمک خواهد کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دیگر رویکرد مهم ما، توسعه نوآوری وافزایش بهره وری در بخش تعاون است وبدنبال این هستیم که از تشکیل تعاونی های دانش بنیان و تعاونی های نوآور که دانش بنیان نیستند اما اقداماتشان شفاف و نوآورانه است ،حمایت جدی نماییم و از همکاران نیز می خواهیم که این ظرفیت را در استان و بویژه دانشگاههای استان گسترش دهند .

وی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه های منعقده در وزارت کار در خصوص حمایت از تعاونی های دانش بنیان بیان کرد : دو تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی وهمچنین صندوق حمایت از تحقیقات توسعه صنایع پیشرفته در کشور در راستای حمایت از شرکتهای تعاونی دانش بنیان وبا امکان ایجاد خط تسهیلاتی وضمانتی برای اینگونه تعاونی ها منعقد گردید.

کبیری افزود : بر اساس این تفاهم نامه ها امکان تشکیل ، حمایت، توسعه شرکتهای تعاونی دانش بنیان در استانها و نیزالبرز فراهم خواهدشد.

معاون وزیر کار در ادامه با اشاره به سایر فعالیتهای توسعه ای در بخش تعاون خاطر نشان کرد : امسال بدنبال آن هستیم تا بتوانیم در بودجه، توان افزایی مناسبی در حوزه های تشکیل وتوسعه تعاونیها داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که مجموعه این بسته‌های حمایتی تعاون بتواند روند سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های بخش تعاون را در سطح کشور تسریع کند تا در شرایط اقتصادی فعلی بتوان با استفاده از ظرفیت تعاون از مردم حمایت نمود ومشکلات انان را مرتفع ساخت.

دکتر کبیری و هیات همراه ضمن بازدید از بخشهای علمی و فناوری این دانشگاه گفت :دانشگاه پیام نور یک ظرفیت بسیار خوب دانشگاهی در کشور و بویژه استان البرزاست که می تواند در جهت ایجاد مرکز رشد و نوآوری به منظور حمایت وتوسعه صنایع دانش بنیان  وصنایع خلاق بویژه در بخش تعاون گام موثری بردارد و از امکانات این صندوق جهت کار وفعالیت علمی دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات بهره مند گردد و امیدواریم این مرکز در این دانشگاه بزودی راه اندازی گردد.

در این نشست و بازدید، دکتر جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با تقدیر از نگاه توسعه گرا و عملیاتی به تعاونیها و بخشهای دانش بنیان از سوی وزارت تعاون،کار و امور اجتماعی با تشریح دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور در استان البرز از نیروی انسانی و ظرفیت های فیزیکی بسیار بالایی برخوردار است و آمادگی دارد با تعامل و همکاری با سایر سازمانها از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده کند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز یکی از ظرفیتهای این دانشگاه را تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور در طرح ملی تقویت و استعدادیابی کودکان و نوجوانان در حوزه کد نویسی عنوان کرد و گفت: دانشگاه پیام نور البرز به عنوان مرکز عملیلاتی این پروژه انتخاب شده است ضمن اینکه

جلالیان قرارداد اجرایی آموزش تسهیل گری بین دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری را  رویکردی  هم هدف در راستای  انتفاع مردم مناطق محروم عنوان کرد و افزود: با توجه به پتانسیل بالای دوطرف و رویکردی که در سطوح عالی کشور و نظام مبنی بر توسعه روستاها و مناطق محروم مد نظر است، حمایت از شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی در کنار سایر فعالیت های مرسوم آموزشی و پژوهشی و هدایت طرح ها و پایان نامه ها در توسعه مناطق محروم  در نظر گرفته شده که منجر به نتایج مطلوبی خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در ادامه با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری تجارت الکترونیک به مرکزیت البرزاظهار داشت:ایجاد مراکز ملی نوآوری و صنایع خلاق،مرکز نوآوری تجارت الکترونیک نیز برای اولین بار در دانشگاه پیام نور اجرایی خواهد شد.

گفتنی است هیات مهمان در ادامه حضور خود در دانشگاه پیام نور البرز بر مزار شهدای گمنام در محل این دانشگاه حضور یافت و با قرائت فاتحه یاد وخاطره این شهیدان را گرامی داشت و در ادامه این برنامه اماکن دانشگاه پیام نور استان البرز از جمله: آزمایشگاهها،پروژه های عمرانی و بویژه ساختمان مرکز شهر(محل سابق ستاد استان) مورد بازدید هیات مهمان قرار گرفت و مقرر شد با انجام مذاکرات تکمیلی در خصوص طرحهای عنوان شده ؛ فازعملیاتی آنها اجرایی گردد.