کمیسیون دانشجویی البرز به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد
کمیسیون دانشجویی البرز به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد

کمیسیون دانشجویی استان البرزبا حضور مدیر کل دفتر امور سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری البرز، مسئولین دانشگاه پیام نور البرز و روسای دانشگاههای استان در سالن اندیشه این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش یوپنا، “کریم حمیدوند  مدیر کل  دفتر امور سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری البرز با اشاره به  شروع سال تحصیلی در دانشگاهها با بیان اینکه دانشگاه باید محیطی امن و آرام برای دانشجویان باشد اظهار داشت : باید روحیه نشاط، شادابی و آرامش برای دانشجویان فراهم شود ، با توجه به اینکه  فعالیت ترم جدید در دانشگاه ها  آغاز شده است ، لازم است روسای دانشگاهها و مدیران حوزه آموزش عالی ، تمهیدات لازم را در زمینه رفاه دانشجویان  فراهم نمایند.

معاون استاندار البرز بیان داشت : دانشگاه ها به عنوان مرکز تحقیق و پژوهش علمی و فرهنگی ، مهد نوسازی اجتماع هستند و در واقع دانشگاهها محلی هستند که در آن افکار و اندیشه‌ای جدید ، دانش و معرفت نو ، تکنولوژی متحول و فرهنگی خلاق و پویا نشو و نما می‌کند .

وی با اشاره به ارتباط دانشگاه با توسعه کشور افزود : دانشگاهها هم از نظر تامین نیروی انسانی کارآمد و افزایش کارایی و بهره‌ وری افراد و هم از جهت گسترش مرزهای دانش و فن و پیش بردن تکنولوژی در توسعه اقتصادی کشور موثر هستند و در واقع می توان گفت خدمات دانشگاه برای توسعه اقتصادی و حتی توسعه اجتماعی ـ سیاسی کشور نقش زیر بنایی دارد .

حمید وند در خاتمه سخنان خود با تقدیر از دانشگاه پیام نور به سبب میزبانی این جلسه اذعان داشت: بحث روشنایی بلوار شهید کمالی دهقان که منتهی به دانشگاه پیام نور استان البرز می باشد را در دستور کار این کمیته جهت ارائه نتیجه مطلوب قرار خواهیم داد و  از مسئولین دانشگاههای استان خواست تا نبست به بررسی و مرتفع ساختن مشکلات دانشگاهها بخصوص در زمینه تامین وسیله ایاب وذهاب دانشجویان ، ساماندهی خوابگاه های دانشجویی و هم چنین آماده سازی فضای دانشگاه ها جهت استقبال از دانشجویان جدیدالورود اقدام لازم معمول نمایند .

دکتر جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز نیز  با اشاره به لزوم حضور پر شور دانشجویان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی،  دانشجویان را خلاق ، پویا ، مبتکر و مطالبه گر خواند و گفت: بایستی زمینه و بسترحضور پرشور دانشجویان در عرصه های مختلف اجتماعی با تعامل  و نظارت فراهم گردد.

جلالیان در این جلسه اظهار داشت: پاسخگویی به مطالبات بر حق دانشجویان را اولویت قرار داده ایم و شرایط تحصیل بدون دغدغه در دانشگاه پیام نور استان البر را برای این عزیزان مهیا کرده ایم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در پایان ضمن بیان مسائلی که دانشگاه پیام نو راستان البرز در صدد رفع آنها و حصول نتیجه مطلوب است؛ تعامل همه جانبه تمام دستگاهای اجرایی را در رفع مشکلات مرتبط با حوزه آموزش عالی در استان را خواستار شد.