سومین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه پیام نور استان البرز با حضور سردار نامی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس
سومین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه پیام نور استان البرز با حضور سردار نامی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس

سومین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه پیام نور استان البرز با حضور سردار نامی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس،سرهنگ اعظمی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع)،مسئولان دانشگاه پیام نور البرز و جمعی از دانشجویان در تالار آیت الله طالقانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش یوپنا،در این مراسم سردار نامی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و شهدای گمنام بر زنده نگه داشتن سیره و منش شهدا تاکید کرد.

وی افزود: مهمترین عامل فخر و مباهات و وپیروزی در جنپ تحمیلی؛ رهبری حضرت امام راحل(ره)، از خودگذشتپی و ایثار جان بر کف بود که با ایمان راسخ و ابتکار و خلاقیت، مردانگی خود را در جبهه های جنگ به نمایش گذاشتند.
سردار نامی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های توسعه و تکمیل اقدامات زنجیره‌ای کشور بسیج است که نقش مهمی ایفا می‌کند، عنوان کرد: خدمات بسیج در حوزه‌های اجتماعی قوی‌تر شده و بسیج با اتکای بر معنویت زنده می‌ماند.

رئیس دانشگاه پیام نور البرز نیز در این  مراسم ضمن تکریم  خانواده معزز شهدا،جانبازان و ایثارگران؛از دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی که رهرو و مقید به  محورهای ارزشمند نظام و انقلاب جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، نام برد.

سید اسحاق جلالیان تصریح کرد: هیچ کشوری در جهان هستی وجود ندارد که چهل سال مقابل تمام قدرت های جهان با اقتدار و استقامت بایستد و این امر مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است.

درادامه حجت الاسلام دکتر فرید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی‌ایران، احیای فرهنگ و اندیشه و تفکر بوده است تاکید کرد: این انقلاب ملت ایران را از ملتی مرعوب به ملتی پویا و از ملتی وابسته به ملتی مستقل تبدیل کرده است و شهدا همان کسانی بودند که مقرب بوده و امام، ولایت و جایگاه ولایی مسلمانان در جهان را به خوبی درک کردند و با غیرت دینی جان گرانقدر خود را همانند سیدالشهدا(ع) و یاران بزرگوارش در راه اعتلای آن فدا کردند.

در بخش پایانی این مراسم ، سرهنگ اعظمی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) با بیان اینکه افزایش دانایی و آگاهی مردم سبب نابودی فتنه ها می شود ، گفت: هرچه جامعه آگاه‌تر باشد توسعه‌ یافته‌ و پیشرفته‌تر می‌شود و در حال حاضر عمل به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب این آگاهی را در حوزه علم و پژوهش به ارمغان خواهد آورد.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) از شهدا به عنوان منشا خیر و برکت ایران اسلامی یاد کرد و افزود: دانشجوی انقلابی و استاد انقلابی بودن نیاز دانشگاههای امروز است که همین تفکر نیز برخاسته از حرکت ماندگار شهدای انقلاب،جنگ تحمیلی و شهدای مداع حرم می باشد.

گفتنی است این مراسم که به همت مدیریت روابط عمومی،مدیریت فرهنگی،پایگاه بسیج کارکنان امام حسن مجتبی(ع)،بسیج دانشجویی  پایگاه شهید شجاعی و با پشتیبانی معاونت اجرایی و پشتیبانی و حراست دانشگاه برگزارشد،با مداحی و مدیحه سرایی و تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و برگزاری نمایشگاه تجهیزات دفاعی همراه بود و با حضور در مرقد این دوشهید والامقام و نثار گل و قرائت فاتحه به اتمام رسید.