رونمایی از کتاب فاخر ماتمکده قزوینی با مقدمه و تصحیح و توضیح عضو علمی دانشگاه پیام نور
رونمایی از کتاب فاخر ماتمکده قزوینی با مقدمه و تصحیح و توضیح عضو علمی دانشگاه پیام نور

کتاب ارزشمند “ماتمکده بیدل قزوینی” مقتل و مرثیه منظوم و منثور امام حسین (ع) در روز چهارشنبه یکم آبان ۹۸ مصادف با بیست و چهارم صفر، رونمایی شد.

به گزارش یوپنا این کتاب با مقدمه، تصحیح و توضیح دکترحمید عابدیها، عضو و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی و زبان های خارجه دانشگاه پیام نور مرکز قزوین منتشر شده است.

در این آئین معنوی و علمی که با حضور اهالی علم و ادب، برخی مدیران کل استان، نمایندگان مردم در مجلس، استادان، اعضای هیات علمی دانشگاهها، دانشجویان و مردم علم دوست قزوین برگزار شد، دکتر مهدی محقق استاد دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: قزوین مهد عالمان و عارفان بزرگی است و این اثر می‌تواند گوشه‌ای از این ظرفیت عظیم را معرفی کند.

مهدی محقق با اشاره به ۹ سال تلاش برای تدوین این اثر افزود: آثار متعددی از شاعران مختلف درباره امام حسین وجود دارد و بیدل قزوینی هم یکی از آنهاست که تاکنون ناشناخته مانده است.

در این مراسم دکتر قاسم انصاری هم گفت: این اثر فاخر نتیجه سال‌ها تلاش یکی از فرزندان همین دیار است که امروز به ثمر نشسته است.

دکتر حمید عابدیها عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، مصحح این کتاب هم گفت: بیدل این اثر را در سال ۱۲۶۷ به ناصرالدین شاه تقدیم کرده که شامل دو مجلد و ۴۷۰ صفحه است.

در پایان اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: کتاب خوب باید معرفی و از ناشران و نویسندگان خوب حمایت شود تا مشکل سرانه مطالعه و توسعه کتابخانه‌ها کاهش یابد