۱۲ آبان ماه دانشگاه پیام نور کرمان میزبان جشنواره قرآن و عترت
۱۲ آبان ماه دانشگاه پیام نور کرمان میزبان جشنواره قرآن و عترت

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه پیام نورکرمان برگزار می‌شود.

به گزارش یوپنا، دکتر محدثی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: این جشنواره در روز‌های ۱۲ الی ۱۴ آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

محدثی افزود: روز ۱۲ آبان‌ماه پذیرش انجام خواهد شد و روز ۱۳ آبان‌ماه در دو محل جداگانه در هتل‌های گواشیر و آسمان، آزمون‌ها برای بانوان و آقایان برگزار و روز چهاردهم نیز در پردیس شماره دو دانشگاه پیام نور کرمان مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور  استان کرمان به آمار شرکت‌کنندگان این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: در این جشنواره بیش از ۱۱۷۰۰ دانشجو شرکت کردند که رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته وجود دارد و استان کرمان با ۱۸۰۰ نفر ثبت نامی حائز رتبه اول در کشور است و استان‌های مازنداران و تهران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: قریب ۲۵۰۰ نفر در بخش آوایی شرکت کردند که ۵۰ نفر در بخش حفظ کل و ۴۰۰ نفر در رشته‌های حفظ ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء شرکت کرده‌اند که بیانگر فضای قرآنی دانشگاه پیام نور و نوید‌بخش برداشته شدن گام‌های ارزشمند در راستای خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم است.

محدثی شرکت دانشجویان در بخش‌های معارفی، هنری، پژوهشی و فناوری را نیز چشمگیر بیان کرد: بیش از ۹۰۰۰ نفر در بخش معارفی شرکت کرده‌اند که آزمون این بخش با همکاری مرکز آزمون دانشگاه به‌صورت الکترونیکی در سراسر کشور برگزار می‌شود و همچنین شرکت ۳۴۲ نفر در بخش‌های پژوهشی و فناوری، ۴۳۶ نفر در بخش ادبی و ۸۶۳ نفر در بخش هنری، بیانگر توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه در حوزه‌های مختلف قرآنی و معارفی است.

وی به نحوه برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره هم اشاره کرد و گفت: بخش آوایی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و نفرات برتر هر رشته از استان‌ها پس از داوری مجدد در دبیرخانه جشنواره و کسب حد نصاب امتیاز، به مرحله نهایی دعوت می‌شوند و در بخش‌های هنری، پژوهشی، فناوری و ادبی، داوری بر اساس آثار ارسالی انجام می‌شود و نفرات برتر در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

در این جشنواره، دستگاه‌های اجرایی استان اعم از دفتر امام جمعه، حوزه علمیه، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع قاریان، معاونت فرهنگی شهرداری و بسیج هنرمندان و خبرگزاری ایکنا در قالب کمیته‌های علمی و اجرایی با دانشگاه همکاری می‌کنند.