دانشگاه پیام نور فرصت های بیشمار زیادی برای دانشجویان فراهم می کند
دانشگاه پیام نور فرصت های بیشمار زیادی برای دانشجویان فراهم می کند

دانشگاه پیام نور دانشگاه جامعی است که شعب مختلفی دارد و می تواند از این ظرفیت در حوزه های مختلف استفاده کند

مخترع، نخبه، کارآفرین و پژوهشگر ملی و بین المللی در دانشگاه ارلانگن – نورنبرگ آلمان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری یوپنا گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاه جامعی است که شعب مختلفی دارد و می تواند از این ظرفیت در حوزه های مختلف استفاده کند. گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور این امکان را به دانشگاه می دهد که در زمینه برگزاری استارتاپ ها و بازاریابی بیش از دیگر دانشگاه هایی که متمرکز بوده و دارای شعبه در سراسر کشور نیستند، موفق باشد و این دانشگاه می تواند با استفاده از ساختار خود نقشی موثر در زمینه اقتصاد دانش بنیان داشته باشد و برای این منظور باید شبکه ای متشکل از تمامی نخبگان این دانشگاه راه اندازی شود.

دکتر رسول شاهسونی که دانش آموخته دانشگاه پیام نور استان فارس در مقطع کارشناسی بوده است، افزود: باشگاه نخبگان دانشگاه پیام نور باید ضمن تعامل با نخبگان دانش آموخته این دانشگاه بسترهای ایجاد انگیزه را برای دیگر دانشجویان فراهم کند.

وی که از موسسان باشگاه نخبگان دانشگاه پیام نور است، با اشاره به تاریخچه راه اندازی باشگاه نخبگان در دانشگاه پیام نور گفت: باشگاه نخبگان با فکر و ایده نخبگان دانشگاه پیام نور زمانی راه اندازی شد، که فقط ۱۰ اختراع با نام دانشگاه پیام نور ثبت شده بود. بالطبع هم اکنون که دانشگاه پیام نور دارای۱۰۰۰ اختراع و ۳۰۰ مخترع  است، این باشگاه به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز نخبگان باشد و دانشگاه پیام نور باید در اقدامی نو، به سمت توسعه استارتاپ های نوین حرکت کند.

وی افزود: در دنیای امروز که به سمت دهکده جهانی در حرکت هستیم، آنچه بیش از هر چیزی بسترهای پیشرفت ما را فراهم می کند، خودباوری و تجهیز به دانش است .

وی که خود از دانشجویان دانشگاه پیام نور بوده است، با عنوان اینکه شاید یک دانشجوی دانشگاه پیام نور به دلیل داشتن روحیه خودباوری و تجهیز خود به علم و دانش بتواند بیش از دیگر دانشجویان در دانشگاه های مطرح کشور، پیشرفت کند، اظهار داشت: امروز باید بیش از هر چیز دیگر مسئله خودباوری در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور تقویت شود .

وی اذعان داشت: دانشگاه پیام نور در حال حاضر از کیفیت آموزشی مطلوب با سرفصل های یکسان نسبت به دیگر دانشگاه ها برخوردار است و توانسته در این زمینه موفق باشد، اما باید تلاش، پشتکار و خودباوری را در بین دانشجویان ایجاد کرد و با حمایت ویژه از دانشجویان نخبه بسترهای توسعه و یپشرفت بیشتر را فراهم کرد.

وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور می تواند از ظرفیت ها و توانمندی های خود در سراسر کشور در حوزه تکنولوژی های نوین، تجاری سازی اختراعات ، در حوزه انفورماتیک و … با برون سپاری آموزشها به شرکت ها گروه های استارتاپی متعلق به دانشگاه، انگیزه مضاعفی را در بین دانشجویان ایجاد کند، افزود: متاسفانه در حال حاضر به دلیل مقایسه دانشگاه پیام نور با دیگر دانشگاه های مطرح کشور، خودباوری و انگیزه در بین دانشجویان این دانشگاه کم رنگ شده و این در حالی است که از همین دانشگاه در سالیان گذشته نخبگان بسیاری فارغ التحصیل شده و با شکستن مرزهای دانش، هم اکنون در بهترین کشورهای اروپایی مشغول فعالیت علمی هستند.

وی در پایان به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان باید باور داشته باشند که می توانند موفق شوند و پشتکار و تلاش را برای دستیابی به اهداف خود فراموش نکنند.

شایان ذکر است، دکتر شاهسونی مقطع کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تربیت مدرس تهران و مقطع دکتری را در دانشگاه ارلانگن- نورنبرگ گذرانده است.