آغاز مرحله کشوری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه پیام نور کرمان
آغاز مرحله کشوری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه پیام نور کرمان

دکترعلیرضا محدثی‌زرندی گفت: بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور امروز به میزبانی دانشگاه پیام نور کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش یوپنا وی با اشاره به اینکه در این جشنواره بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو شرکت کرده‌اند، افزود: استان کرمان با هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نامی حائز رتبه اول در کشور است و استان‌های مازنداران و تهران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور کرمان با عنوان اینکه قریب ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش آوایی شرکت کرده‌اند افزود: ۵۰ نفر در بخش حفظ کل و ۴۰۰ نفر در رشته‌های حفظ ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء شرکت کرده‌اند.

وی شرکت دانشجویان در بخش‌های معارفی، هنری، پژوهشی و فناوری را نیز چشمگیر عنوان کرد و گفت: بیش از نه هزار نفر در بخش معارفی این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند.

محدثی‌زرندی با بیان اینکه آزمون این بخش با همکاری مرکز آزمون دانشگاه به صورت الکترونیکی در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: استقبال از این مسابقات بیانگر فضای قرآنی دانشگاه پیام نور و نوید بخش برداشته شدن گام‌های ارزشمند در راستای خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم است.

وی افزود: ۳۴۲ نفر در بخش‌های پژوهشی و فناوری، ۴۳۶ نفر در بخش ادبی و ۸۶۳ نفر در بخش هنری، بیانگر توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه در حوزه‌های مختلف قرآنی و معارفی است.