ارائه آموزش های مهارتی در دانشگاه پیام نور با رویکردی متفاوت
ارائه آموزش های مهارتی در دانشگاه پیام نور با رویکردی متفاوت

جلسه توجیهی ویدیو کنفرانس با استانها در خصوص تفاهم نامه و قرارداد اجرایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با دانشگاه پیام نور برگزار شد

 

معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با عنوان اینکه بحث آموزش از موارد بسیار با اهمیت در اشتغال پایدار و موفق است، گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی در سراسر کشور، آموزش های مهارتی را با رویکردی متفاوت ارائه دهد.

به گزارش یوپنا، دکتر رزم جو در جلسه توجیهی – اجرایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری افزود: طبق تفاهم نامه بین این معاونت با دانشگاه پیام نور و با هدف ارتقای کسب و کار روستایی و مناطق محروم مقرر شد با توجه به ظرفیت های ایجاد شده، متقاضیانی که واقعا مستعد آموزش بوده و هدفشان کارآفرینی باشد، از طریق دانشگاه پیام نور برای گذراندن دوره های مهارتی در رشته های اعلام شده، ثبت نام شده و پس از طی دوره آموزشی به این معاونت برای آغاز فرایند دریافت تسهیلات معرفی شوند.

وی توسعه روستاها و محرومیت زدایی را یکی از اصلی ترین موضوعات مهم کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و اذعان داشت: در سال رونق تولید بحث اشتغال پایه و اساس است و اگر از ظرفیت های کشور به درستی استفاده شود می توان در این زمینه موفق بود.

وی افزود:  افرادی که دوره های آموزشی را طی می کنند مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا مشخص شود تا چه اندازه در کسب آموزش های لازم برای راه اندازی کسب و کار موفق بوده اند و در صورت احراز شرایط لازم به مراجع معرفی خواهند شد.

رزم جو با عنوان اینکه آموزش هایی موفق است که با نگاه آمایش جغرافیایی سرزمین صورت گیرد، یادآور شد: در حال حاضر قرار است، دوره های آموزشی در ۷ استان؛ فارس: خرما؛ لرستان: پرورش گیاهان دارویی؛ مرکزی: تولید پوشاک؛ همدان: تولید سفال؛ خراسان رضوی: سنگ های قیمتی؛ کرمان: فرش، گلیم و پته؛ سیستان: بوم گردی، با توجه به ظرفیت های هر استان ارائه شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کارآفرینان افزود: منابعی به عنوان منابع توسعه اشتغال در دسترس معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری است و همچنین قانون و مصوبه استفاده از یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی که برای توسعه روستایی تصویب شده و باید در بخش کشاورزی و صنعت تخصیص داده شود.

معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی  افزود: بخشی از تسهیلات نیز به صورت اختصاصی در اختیار قرار دارد که از طریق بانک سینا به این مهم اختصاص داده می شود.

وی با عنوان اینکه سقف تسهیلات بانک سینا، ۲ و نیم میلیارد تومان است، اظهار داشت: از ۱۰۰ میلیون تا ۲ و نیم میلیارد تومان برای اشتغال زایی و چنین مواردی تخصیص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: اگر طرح هایی که از سوی کارآفرینان ارائه می شود، دارای زنجیره ارزش باشد، تسهیلات بیشتری از طریق سایر نهادها در نظر گرفته می شود.