دانشگاه پیام نور الگویی برای دیگر دانشگاه ها در تحقق دانشگاه سبز
دانشگاه پیام نور الگویی برای دیگر دانشگاه ها در تحقق دانشگاه سبز

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دانشگاه پیام نور را الگویی برای دیگر دانشگاه ها در تحقق دانشگاه سبز دانست و گفت: برگزاری سومین همایش ملی محیط زیست به صورت وبینار نقش بسیار مهمی در افزایش آگاهی جامعه برای حفظ محیط زیست داشته و موجب تقویت جایگاه محیط زیست در کشور می شود.

 

به گزارش یوپنا، دکتر اکبر رنجبرزاده در سومین همایش ملی محیط زیست که به صورت وبینار در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است، افزود: برگزاری وبینار این همایش، امکان استفاده تمامی اقشار در سراسر کشور از ایده ها و نگاه های علمی در این همایش را فراهم می کند و این مسئله در ارتقای فرهنگ زیست محیطی بسیار موثر است.

وی با عنوان اینکه کشور ایران در بسیاری از عرصه ها در مقایسه با کشورهای همسایه پیشگام بوده اظهار داشت: امید که در زمینه رفع مشکلات زیست محیطی نیز بتوانیم با استفاده از ایده های خلاقانه صاحبنظران ، نسخ قابل ارائه ای در مجامع بین المللی فراهم کنیم.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست: آموزش شناخت محیط زیست باید از کودکان آغاز شود

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم پیروی از سبک زندگی سازگار با محیط زیست گفت: در شرایط فعلی در کشور که با بحران های روزافزون محیط زیست روبه رو هستیم و آحاد جامعه با مشکلاتی از این دست روبه رو هستند، ضرورت برگزاری چنین همایش هایی بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش یوپنا،دکتر آرش یوسفی در سومین همایش ملی محیط زیست که برای اولین بار به صورت وبینار در دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است، افزود: بحث آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ضروری است.

وی توسعه سواد محیط زیست و اشاعه فرهنگ در آحاد جامعه را یکی از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست دانست و تاکید کرد: آموزش شناخت محیط زیست باید از کودکان و در دوره پیش دبستانی آغاز شده و به صورت واحد های درسی در مقاطع بالاتر ارائه شود. این شیوه آموزشی موجب می شود که نسلی دوستدار محیط زیست تربیت کنیم.