جهت‌گیری دانشگاه پیام نور به سمت تولیدات مبتنی بر دانش و حل مشکلات مردم است
جهت‌گیری دانشگاه پیام نور به سمت تولیدات مبتنی بر دانش و حل مشکلات مردم است

دکتر سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری به همراه احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران از پیام نور ساری بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بازدید خاطرنشان کرد: در شرق استان دانشگاه‌های فوق‌العاده‌ای همانند دانشگاه پیام نور وجود دارند که جهت‌گیری این دانشگاه‌ها در حال تغییر به سمت حل مشکلات مردم و تولیدات مبتنی بر دانش و توسعه اقتصاد علمی و گسترش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دخیل در این مجموعه است.

دکتر ستاری گفت: در دانشگاه‌ها زیست‌بومی برای توسعه شتاب‌دهنده فعالیت‌های مولد بخش خصوصی ایجاد می‌شود و جوانان در حوزه‌های مختلف ایده‌های فوق العاده‌ای دارند که سمت و سوی آن کسب و کارهای جدید است.

وی همچنین اظهار داشت: به واسطه این‌گونه کسب و کارها نیروهای انسانی می‌توانند در این محیط کار کنند و اشتغال‌زایی صورت گیرد.

وی از حمایت دولت برای سرعت‌بخشی به فعالیت‌های نوآفرینانه و فناورانه خبر داد و گفت: در مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری از شتابنده‌ها از طریق تسهیلات کم‌بهره و حتی کمک‌های بلاعوض و … پشتیبانی همه‌جانبه می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایجاد زیست‌بوم‌ های جدید را از مهم‌ترین رسالت‌های شرکت‌دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها دانست و گفت: بیش از ۱۴۰ نوع خدمت توسط سیستم‌های مبتنی بر دانش‌بنیان وجود دارد به طوری که برای افرادی که در استارتاپ و بیمه و حوزة صادرات فعالیت می‌کنند، معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و سربازی لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه پایه اقتصاد انسان‌ها هستند، تصریح کرد: در این بازدید ایده‌های خوب و جالب توجه زیاد بوده است و این نشانگر توانمندی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه پیام نور است که توانستند با مجاهدت علمی و تلاش گسترده، ایده‌های مناسبی را تولید کنند تا زمینه‌ای برای رشد فعالیت‌های نوآورانه و کسب و کارجدید فراهم گردد.

در این بازدید دکتر حسین نازک‌تبار رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساری اظهار داشت: در راستای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و اشتغال فارغ التحصیلان و دانشجویان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مرکز حضور یافتند و از واحدهای فناور و ایده‌های نو استقبال خوبی می‌شود.

http://www.pnu.ac.ir/Portal/picture/?1562709/%D8%A7%D8%A7