حوزه مالی دانشگاه با اجرای اولین برنامه راهبردی و عملیاتی سیر صعودی خود را طی می کند
حوزه مالی دانشگاه با اجرای اولین برنامه راهبردی و عملیاتی سیر صعودی خود را طی می کند

دانشگاه پیام نور در حوزه امور مالی امروز در جایگاهی است که به جرات می توان گفت تمامی مشکلات و بدهی های گذشته خود را مرتفع کرده و با اجرای برنامه راهبردی در مسیر صعود و یپشرفت بیشتر گام برمی دارد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، معراجعلی عین آّبادی  مدیرکل سابق امور مالی در تشریح فعالیت این حوزه در ۲ سال گذشته اظهار داشت: پرداخت بدهی های دانشگاه، ساماندهی و بایگانی اسناد مالی و تحویل به دیوان محاسبات ، افزایش درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه ، تحقق حسابداری تعهدی ، تعیین به موقع حسابرس و ارائه گزارشات به روز، ثبت کلیه قراردادهای دانشگاه در سامانه دولت، تنظیم بودجه دانشگاه بر اساس عملکرد واقعی برای اولین بار و یکسان سازی تسهیلات وام کارکنان و اعضای هیات علمی در راستای برقراری عدالت و تعادل از جمله این اقدامات است.

وی ایجاد آرامش و محیط آرام در امور مالی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: خوشحالم زمانی دانشگاه را ترک می کنم که از لحاظ مالی در مرحله ثبات قرار داشته و مراحل پیشرفت را طی می کند.

دکتر علی اصغر عیوضی:

تکمیل حسابداری تعهدی، محاسبه بهای تمام شده و بودجه ریزی عملیاتی از مهم ترین برنامه هاست

دکتر عیوضی با عنوان اینکه اجرای ۱۰۰درصدی حسابداری تعهدی، انظباط و شفافیت مالی و صحیح اولین برنامه راهبردی و عملیاتی سرلوحه کار در حوزه امور مالی دانشگاه خواهد بود، افزود: تکمیل حسابداری تعهدی تا پایان سال ۹۹ باید تحقق یابد.

مدیرکل امور مالی دانشگاه پیام نور در جلسه تکریم و معارفه گفت: طبق برنامه پنجم و ششم همه دستگاه های اجرایی موظف هستند مبالغی را که وصول می کنند بر مبنای بهای تمام شده باشد و محاسبه بهای تمام شده مهم ترین خروجی حسابداری تعهدی است.

وی با عنوان اینکه امور مالی پیشتیبان سایر قسمت های دانشگاه است، تصریح کرد: یکی از مولفه های اصلی حوزه امور مالی ایجاد ارزش برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه است که می تواند در توسعه و پیشرفت دانشگاه نقشی تعیین کننده داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه راهبردی بتوانیم در چارچوب مصوبات، آیین نامه ها و مقررات در مسیر درست و تعالی و یپشرفت ایفای نقش کنیم.