افزایش همکاری دانشگاه پیام نور تبریز و شهرداری تبریز
افزایش همکاری دانشگاه پیام نور تبریز و شهرداری تبریز

دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور و هیئت همراه با حضور در شهرداری مرکزی کلانشهر تبریز ضمن دیدار با معاون فرهنگی این سازمان ، برگسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

دکتر معصومی و هیئت همراه در دیدار با حجت الاسلام حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز ضمن تقدیر از فعالیت های مختلف شهرداری در سطوح مختلف شهری ، خواستار گسترش همکاری های دو جانبه دانشگاه پیام نور و شهرداری به عنوان دو سازمان مردمی و تاثیر گذار در سطح جامعه شد .
به گزارش یوپنا رئیس دانشگاه پیام نور استان ضمن ارائه گزارش عملکرد دانشگاه در حوزه های مختلف و نیز پتانسیل بسیار بالای دانشگاه به دلیل گستردگی آن در سطح استان ، از نظر علمی و اجرایی ، گفت : نقش دانشگاه در فرهنگ سازی جامعه و تعمیق آن در حوزه های مختلف غیر قابل انکار هست و این امر مهم می تواند با همکاری نهادهای ذیربط و علی الخصوص دانشگاه و شهرداری ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.
دکتر معصومی با اشاره به سابقه همکاری بسیار خوب این دو نهاد در گذشته و نیاز به گسترش آن در آینده ، گفت : آماده ایم تا با استفاده از پتانسیل دانشجویی و کادر علمی و اداری مجرب و متعهد خود ، در حوزه های مختلف کمک حال شهرداری کلان شهر تبریز باشیم و با تدوین برنامه های اجرایی مشترک در سطح جامعه نقش خود را ایفا کنیم .
حجت الاسلام خلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در دانشگاه پیام نور استان نیز ضمن تاکید بر گسترش همکاری های دانشگاه و شهرداری ، آمادگی مجموعه نهاد رهبری را برای اجرای برنامه های مشترک مختلف فرهنگی در سطح شهر اعلام کرده و گفت : امیدواریم بتوانیم با هم اندیشی و هم افزایی بیش از پیش و در این ایم کرونایی با همکاری هم برنامه های تاثیر گذاری را برای عموم مردم و نیز دانشجویان دانشگاه و همکاران این دو سازمان به مرحله اجرا در آوریم .
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز نیز ضمن قدردانی از توجه دانشگاه پیام نور به مباحث فرهنگی و زیر ساخت بسیار مناسب و گسترده این دانشگاه در سطح استان ، با تاکید بر اهمیت ارتباط شهرداری با مراکز علمی و دانشگاهی گفت: پیوند میان دانشگاه پیام نور و شهرداری تبریز زمینه ای جهت پیاده سازی طرح های علمی و پژوهشی و شهروندی است تا بتوان از ظرفیت های دونهاد به خوبی استفاده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در این دیدار با تاکید بر لزوم بهره گیری از فرصت های موجود در دانشگاه پیام نور و شهرداری عنوان کرد: امیدواریم طی نشست های آتی تفاهم نامه همکاری مشترک را با هدف عملیاتی کردن ظرفیت‌های موجود به امضا برسانیم.
حمیدی توجه به مقولات فرهنگی و اجتماعی از جمله آموزش های مجازی شهروندی، توانمندسازی مربیان مراکز فرهنگی شهرداری و توسعه فرهنگ کتابخوانی، و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، تقویت سرمایه های اجتماعی و جلب مشارکت عمومی را از محورهای مهمی دانست که می تواند با همکاری های مشترک بین دانشگاه پیام نور وشهرداری تبریز اجرایی شود.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت‌های مختلف شهرداری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در میان اقشار مختلف خاطرنشان کرد: پیش از شیوع کرونا و به صورت میانگین حدود ۳۵ هزار نفر از همشهریان به صورت روزانه به مراکز فرهنگی و سلامت شهرداری مراجعه می‌کردند که این آمار نشان‌دهنده اثرگذاری فعالیت‌های شهرداری تبریز در سبک زندگی، نشاط اجتماعی، افزایش امید و… به اقشار مختلف است.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا حجم زیادی از مخاطبان را از دست دادیم اما خوشبختانه فعالیت‌هایی در فضای مجازی صورت می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه “در خانه بخوانیم” ،تولید محتوای مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، ارائه مشاوره‌ها به صورت آنلاین و تلفنی و… اشاره کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: همکاری های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی تاثیرات بسزایی در ارائه خدمات فرهنگی و ارائه آموزش های شهروندی به شهروندان و مخاطبین مراکز فرهنگی شهرداری تبریز داشته باشد تا ضمن بهره مندی ارتباط دو نهاد دانشگاه و شهرداری بتوان از ظرفیت های آنها به خوبی استفاده کرد.