ثبت نام بیش از ۹ هزار نفر در ترم تابستانی خراسان/ برگزاری آنلاین کلاس ها و امتحانات ترم تابستانی
ثبت نام بیش از ۹ هزار نفر در ترم تابستانی خراسان/ برگزاری آنلاین کلاس ها و امتحانات ترم تابستانی

رییس دبیرخانه منطقه ۹ دانشگاه پیام نور و رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: تمامی کلاس ها و آزمون های ترم تابستانی دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی و مجازی برگزار می شود.

به گزارش یوپنا عزیزالله نژادعلی  رییس دبیرخانه منطقه ۹ دانشگاه پیام نور و رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به دانشگاه پیام نور خراسان رضوی هستند که در کلاسهای غیرحضوری ۶۷ رشته کارشناسی و ۴۰ رشته کارشناسی ارشد ترم تابستان حضور می‌یابند.

وی گفت: بیش از ۹ هزار دانشجو برای شرکت در کلاسهای غیرحضوری ترم تابستان این منطقه در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: کلاسها از طریق سامانه الکترونیکی ال. ام. اس دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود و مدت آن یک ماه است و امتحانات این ترم نیز به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: سامانه الکترونیکی ال. ام. اس دانشگاه پیام نور امسال در پی شیوع کرونا و الزام غیرحضوری برگزار شدن کلاسهای دانشگاه راه‌اندازی شد و نتیجه مطلوبی نیز داشت.

بر اساس سند آمایش آموزش عالی در راستای چابک‌سازی این نوع مراکز، دانشگاه پیام نور به ۱۰ منطقه در سطح کشور تقسیم شد.

دانشگاه پیام نور که سال ۱۳۶۷ فعالیت خود را آغاز کرده بزرگترین شبکه آموزش عالی دولتی در ایران است که در میان “دانشگاههای باز” دنیا رتبه ششم و در آسیا رتبه دوم را دارد. نظام آموزشی این دانشگاه “نیمه حضوری” است که طی آن با بهره ‏گیری از فناوری‏ اطلاعات و ارتباطات(ICT)، کتابهای درسی خودآموز و دانشجومحوری در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاسهای درس کاهش می یابد.

دانشجومحوری، امکان مطالعه مستقل، پوشش فراگیر، ارائه دروس در وقت کمتر از لحاظ حضور ضروری دانشجو و در نتیجه کاهش هزینه‌ها و وابستگی کمتر به الزامات آموزشی نسبت به روشهای مرسوم از مزایای نظام آموزش دانشگاه پیام نور است.

دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با ۲۲ واحد تابعه در سطح این استان در مجموع ۲۵ هزار دانشجو دارد.