کمک بیش از یک میلیارد ریالی خیرین به دانشگاه پیام نور رفسنجان
کمک بیش از یک میلیارد ریالی خیرین به دانشگاه پیام نور رفسنجان

خیرین شهرستان دانشگاه پیام نور رفسنجان در سال گذشته بیش از یک میلیارد ریال به دانشگاه پیام نور کمک نقدی کردند.

به گزارش یوپنا  احسان مهرابی گوهری  در جمع خبرنگاران بیان کرد: رسالت دانشگاه پیام نور آموزش به دانشجویان وحمایت آن ها بعد از فارغ التحصیلی است که این حمایت از طریق فراهم کردن بستر آموزش های عملی در آزمایشگاه و محیط های تحقیقاتی کشاورزی است و به نوعی کارآفرینی به حساب می آید که دانشجو می تواند بعد از فارغ التحصیل شدن مهارت های عملی را که در دانشگاه کسب کرده است شغل مورد علاقه خود را به دست بگیرد و کمک به رشد اقتصادی کشور کند.

رئیس دانشگاه پيام نور رفسنجان از راه اندازی نخستین استودیو تولیدی محتوای الکترونیکی دانشگاه های پیام نور کشور در مرکز رفسنجان به نام شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این استودیو به همت یکی از خیرین راه اندازی شده و بستری مناسب برای تولید محتوای الکترونیکی در همه حوزه های مختلف از جمله آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ایجاد زمینه اشتغال دانشجویان دانشگاه شده است.

مهرابی گوهری گفت: در آینده نزدیک مجوز تدریس رشته های جدید از جمله کارشناسی ارشد حقوق، امور بانکی، امور بیمه و مهندسی عمران را دریافت خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان با اشاره به اینکه این نهاد آموزشی به آزمایشگاه های زمین شناسی مجهز شده است؛ تصریح کرد: دانشگاه پیام نور رفسنجان به عنوان قطب آزمایشگاهی در سطح استان معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک های مالی خیرین ( آقایان ابراهیمی، مرتضوی و اسماعیلی ) به دانشگاه پیام نور رفسنجان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ۲۰ درصد رشد داشته؛ گفت: حمایت این خیرین قابل ستایش است آن ها سال گذشته ۱٫۱ میلیارد ریال کمک کردند که ۴۰۰ میلیون ریال از این مبلغ در اجرای پروژهای عمرانی خیرساز و ۷۰۰ میلیون ریال هم جهت پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویی، ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان و اساتید و کارکنان صرف شده است.

مهرابی گوهری گفت: در راستای فعالیت های عمرانی دانشگاه تاکنون با کمک های خیرین و سایر منابع سردرب دانشگاه بهسازی و آسفالت پارکینگ دانشجویی و طراحی پارک نور دانشگاه با همت شهرداری انجام و فضای سبز محوطه بیرون دانشگاه هم اجرا شد؛ ضمن اینکه تکمیل طرح پارک نور، طرح ۱۲ هکتاری تحقیقاتی کشاورزی و نیز تکمیل مسجد دانشگاه د ردستور کار قرار دارد که با جذب منابع این طرح ها هم جهت استفاده دانشجویان تکمیل خواهند شد.