برگزاری ۱۴ جشنواره ملی در سال جاری توسط دانشگاه
برگزاری ۱۴ جشنواره ملی در سال جاری توسط دانشگاه

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور از برگزاری ۱۴ جشنواره ملی و دانشگاهی در عرصه‌های مختلف طی سالجاری توسط این دانشگاه خبر داد و افزود: آیین‌های اختتامیه این جشنواره‌ها در ماه‌های بهمن و اسفند در حال برگزاری است.

به گزارش یوپنا محمدهادی امین ناجی ، در تماس تلفنی با آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی-هنری جهادگران سلامت دانشگاه‌های پیام نور کشور که در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، گفت: همزمانی برگزاری اختتامیه این جشنواره با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ما را موظف کرده تا بازخوانی دوران و اهداف شکل‌ گیری انقلاب اسلامی را موردتوجه قرار دهیم.

وی با بیان این‌که یادآوری رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی، به خصوص شهدای ۲۹ بهمن تبریز یکی از وظایف دانشگاه است، افزود: یادآوری ایثار و از خود گذشتگی شهدای دانشجو و مدافعان علم و دانش نیز وظیفه‌ای است که بر عهده نسل جوان و دانشجو نهاده شده است.

وی افزود: اولین جشنواره فرهنگی-هنری جهادگران سلامت دانشگاه‌های پیام نور کشور، به علت شیوع کرونا و تهدید بهداشت و سلامت انسانی در مجموعه کانون‌های هلال احمر دانشگاه پیام نور شکل گرفت و امروز آیین پایانی آن در حال برگزاری است.

امین‌ ناجی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویان این دانشگاه در عرصه ملی، گفت: جشنواره‌های مختلفی چون جشنواره قرآن و عترت، جشنواره حرکت، رویش و … هر ساله در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل شرایط متفاوت ناشی از بیماری کرونا که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های دانشگاه‌ها را به فضای مجازی کشاند، دست به ابداع و اقدامی متفاوت زدیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های جدید در طول سالجاری، اظهار کرد: یکی از این جشنواره‌های مهم، جشنواره فرهنگی-هنری جهادگران سلامت بود که به پاسداشت زحمات فراوان و گسترده تمامی دانشجویان در عرصه‌های مختلف در راستای تبدیل آسیب به فرصت در قالب برنامه‌های اجتماعی دانشگاه اجرا شد.

وی با بیان این‌که کانون‌های هلال احمر همواره در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند، گفت: اقداماتی چون انجام بررسی‌های میدانی و عملیاتی برای تنظیم و رهگیری سلامت دانشجویان، همکاری در بحران‌های مختلفی چون سیل، زلزله و … نمودهای خوبی از فداکاری‌های کانون‌های دانشجویی هلال احمر است که اوج آن نیز در عرصه مبارزه با کرونا خودنمایی کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به تلاش مدیران فرهنگی دانشگاه پیام نور برای حضور ۲۵۰ کانون هلال احمر این دانشگاه در این جشنواره فرهنگی-هنری، اظهار کرد: جشنواره دیگری با عنوان بسیج سلامت که ویژه خدمات بسیجیان دانشجو در عرصه سلامت و مهار ویروس کرونا است، روز چهارشنبه در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

وی در خاتمه از تداوم این جشنواره فرهنگی و هنری در حوزه جهادگران سلامت در سال آتی، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در خاتمه این مراسم از برگزیدگان این جشنواره فرهنگی-هنری و خانواده‌ شهدای مدافع سلامت آذربایجان شرقی تجلیل شد.