کار داوطلبانه حرکتی انسانی و متاثر از اخلاق معنوی است
کار داوطلبانه حرکتی انسانی و متاثر از اخلاق معنوی است

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان این‌که کار داوطلبانه، حرکتی انسانی و متاثر از اخلاق معنوی است که جز با اخلاص، ایمان و شناخت متصور نیست، گفت: استمرار و تعمیق مشارکت اجتماعی در گرو حرکت وسیع و مستمر حرکت داوطلبانه نخبگان و فعالان اجتماعی است.

به گزارش یوپنا محمدرضا زمانی در آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری جهادگران سلامت دانشگاه‌های پیام نور کشور که در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی برگزار شد، با صدور پیامی همزمانی این مراسم را با ایام الله دهه فجر گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایامی که در آن قرار گرفته‌ایم، مزین به نام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است. ضمن تبریک این ایام خجسته و ایام الله دهه فجر بسیار خرسندیم و بر خود می‌بالیم که اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری جهادگران سلامت دانشگاه پیام نور با این ایام مبارک و خجسته هزمان شده است.

برگزاری جشنواره جهادگران سلامت دانشگاه پیام نور، فرصتی بزرگ است برای معرفی بیشتر خدمات ارزنده کانون‌های هلال احمر که رسالت آن، ارائه خدمات عام المنفعه و آموزش همگانی در مقابله با سوانح طبیعی و یا ساخته دست بشر است.

کانون دانشجویی هلال احمر، نهادی است که در جهت جذب، سازماندهی و تربیت دانشجویان به منظور آماده ساختن آنان در انجام خدمات امدادی و اجتماعی موردنیاز جامعه به خصوص هنگام حوادث طبیعی و غیرمترقبه اهتمام می‌ورزد.

بدون شک مشارکت دانشجویان در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های مربوط به دانشگاه، بسترسازی مناسب برای تداوم استمرار همکاری دانشجویان داوطلب با هلال احمر در هنگام فراغت از تحصیل و تلاش در جهت تقویت روحیه انسان دوستی و نوع دوستی در بین دانشجویان با آنان اقدامات بشردوستانه و عام المنفعه و امدادی گامی مهم در گسترش مهرورزی خدمت به دیگران نیکوکاری و ایجاد توانمندی و چالاکی در بین دانشجویان است.

دانشگاه پیام نور با بیش از ۲۵۰ کانون فعال در حوزه هلال احمر، افتخار دارد در دوره مقابله با ویروس کرونا در کنار سایر دستگاه‌ها ونهادهای ذی ربط، اقدام به ارائه خدمات صادقانه به هموطنان عزیز گرامی و ترویج فرهنگ ایثارگری جامعه نموده است.

نام هلال احمر با صفات و خصایل نیکویی هم‌چون احسان، صبر، نیکوکاری، گذشت و ایثار گره خورده است. اعضای گروه هلال احمر به خود می‌بالند که در سخت ترین شرایط و بحرانی ترین لحاظات به ویژه در دوران خشم و قهر طبیعت در کنار هم وطنان، همشهریان و هم نوعان خود حاضر بودند و برای آسایش و رفاه آن‌ها از آرامش و عافیت خود چشم پوشیدند.

اینجانب از اهتمام مجموعه فرهنگی دانشگاه، روسای محترم استان‌ها و دیگر دست اندرکاران این رویداد عظیم هم‌چنین دانشگاه پیام نور آذرربایجان شرقی میزبان شایسته این برنامه کمال تشکر را دارم که با برپایی این جشنواره و با بهره گیری از ابزارهای غیر حضوری و رویکرد مجازی، زمینه حضور و مشارکت ۲۵ استان کشور را در بخش‌های مختلف این جشنواره به نحو مطلوب و شایسته فراهم آورده است.

در پایان از خداوند سبحان برای همه شرکت کنندگان در جشنواره آرزوی موفقیت، بهروزی، شادکامی و سلامتی را از درگاه احدیت مسئلت می‌کنم.