فعالیت دانشگاه راز و جرگلان بین‌المللی می‌شود
فعالیت دانشگاه راز و جرگلان بین‌المللی می‌شود

رییس دانشگاه پیام نور راز و جرگلان گفت: این مرکز آموزش عالی مجوز فعالیت آموزشی بین‌المللی را از سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور دریافت کرد.

به گزارش یوپنا احمد رضایی اظهار داشت: واحد پیام نور راز پیش از این مجوزهای استانی لازم را برای فعالیت آموزشی بین المللی دریافت کرده بود.

وی افزود: شهرستان راز و جرگلان ظرفیت و پتانسیل جذب دانشجوی خارجی را دارد و باید از ظرفیت مرزی بودن این خطه برای جذب دانشجویان خارجی به این منطقه نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: امکانات، زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه پیام نور واحد راز برای جذب دانشجوی مهمان فراهم است و فضای آموزشی مورد نیاز و همچنین استاد و نیروی انسانی لازم برای برای این حرکت وجود دارد.

رییس دانشگاه پیام نور راز و جرگلان بر ضرورت توزیع رشته های دانشگاهی با توجه به ظرفیت هر منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: بدون شک ارایه هدفمند رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها با توجه به توانایی های هر منطقه، استقبال افراد را از دانشگاه دوچندان می کند.

رضایی با اشاره به آمایش رشته ای در دانشگاه های پیام نور کشور، افزود: اگرچه این واحد دانشگاهی با رشته مهندسی کشاورزی، مهندسی علوم دامی و رشته الهیات و معارف اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد و بعدها رشته های تربیت بدنی، اقتصاد کشاورزی، حقوق و علوم سیاسی به آن افزوده شد ولی هم اینک این واحد دانشگاهی تنها در رشته حقوق دانشجو می پذیرد و امسال نیز ۴۰ دانشجو جذب این واحد آموزشی شده است.

شهرستان مرزی راز و جرگلان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.