عدم حضور قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ تکذیب شد؟
عدم حضور قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ تکذیب شد؟

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: عدم حضور قالیباف در انتخابات، اصلا قطعی نیست.

به گزارش یوپنا ناصر ایمانی، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به تایید ضمنی عدم حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: قالیباف نگفته است که در انتخابات شرکت نمی‌کند یکی از نزدیکان او اعلام کرده است در صورت شرکت رییسی، قالیباف شرکت نخواهد کرد و اتفاق خاصی نیفتاده است و عدم حضور او در انتخابات، اصلا قطعی نیست.

به گزارش برنا، او افزود: اگر رییسی بیاید باتوجه به سابقه و جایگاهی که دارد و طبق نظرسنجی‌های عمومی جایگاه او دیده شده و به مقدار زیادی مورد اجماع خواهد بود، ولی اگر او نیایند اجماع به این شدت نخواهد بود و اجماع مشکل‌تر و پیچیده تر، خواهد بود. ابتدا باید دید چه کسانی کاندیدا هستند و سپس ببینیم اقبال مردم نسبت به آن‌ها چگونه است.

او با بیان اینکه قالیباف فقط در صورت حضور رییسی انصراف می‌دهد، تصریح کرد: مسلما اگر رییسی بیاید قالیباف نیست و اگر قالیباف شرکت کند رییسی در صحنه نیست. مردم قاعدتا مقایسه می‌کنند و اگر ببینند قالیباف در بین سایر کاندیدا‌ها بیشتر جلب توجه می‌کند قطعا چه در مرحله اول و دوم رای می‌آورد.

ایمانی خاطرنشان کرد: باید به چینش کاندیدا‌ها توجه داشت و نمی‌توان به طور مطلق در مورد هر فردی اظهارنظر کرد. بستگی به ترکیب دارد و سپس می‌توان اظهارنظر کرد. در انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت معمولا بالا است، چون انتخابات ریاست جمهوری بر سرنوشت خانواده‌های ایرانی تاثیر دارد از این رو من فکر می‌کنم مشارکت چیزی در حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد خواهد بود.