صادرات نفت خام از ۱٫۵ میلیون بشکه فراتر رفته است
صادرات نفت خام از ۱٫۵ میلیون بشکه فراتر رفته است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پس از سفرهای اخیر رییس‌جمهور به کشورهای منطقه و گشایش‌های حاصل شده، رشد خوبی در صادرات و واردات داشته‌ایم، گفت: در حوزه فعالیت‌های نفتی، صادرات نفت خام از ۱٫۵ میلیون بشکه فراتر رفته است.

‌به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی پس از بازدید از پروژه ها و زیرساخت های بندر بوشهر با اشاره به اینکه مجموعه بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدامات مختلفی را در دستورکار خود قرار داده است، اظهار داشت: بندر بوشهر، جزیره نگین و جزیره خارک به عنوان مرکز صادرات محصولات و مواد خام نفتی، بندر عسلویه و سایر بنادر بوشهر از اهمیت بسیار بالایی برای کشور برخوردار هستند و حجم عظیمی از ترافیک دریایی کشور را در حوزه مواد نفتی و غیرنفتی به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوب صورت گرفته پس از سفرهای اخیر رییس جمهور به کشورهای منطقه و گشایش های حاصل شده، رشد خوبی در حوزه صادرات و واردات داشته ایم و در بندر بوشهر نیز شاهد رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم که نویدبخش رونق فعالیت های دریایی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌های نفتی، صادرات نفت خام از ۱,۵ میلیون بشکه فراتر رفته است، گفت: مجموعه بنادر استان بوشهر در حال پشتیبانی از این فعالیت ها است تا صادرات مواد نفتی و نفت خام به بهترین شکل ادامه پیدا کند.

صفایی در خصوص بهبود مبادلات تجاری بین ایران و قطر پس از سفر رییس جمهور به دوحه، عنوان کرد: سفر رییس جمهور به قطر یک نقطه عطف تاریخی بود و تصمیمات خوبی برای اقتصاد دو کشور اتخاذ شد و اسناد همکاری مشترک مدنظر قرار گرفت که سه سند آن مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی ادامه داد: شناورهای ایرانی طی چند سال گذشته مشکلاتی در تردد به بنادر قطر داشته اند که با امضای سند حمل و نقل دریایی بین ایران و قطر، مشکلات تردد کشتی های ایرانی به بنادر این کشور به زودی حل می شود که گام بسیار مهمی برای فعالیت های دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه برگزاری جام جهانی قطر از دیگر مسائلی بود که مدنظر قرار خواهد گرفت، بیان کرد: قرار شد جلساتی در هفته های آتی با وزارت حمل و نقل قطر با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر وزاری مرتبط در جزیره کیش برگزار شود و تدابیری فراهم خواهد شد تا اثرات اقتصادی خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

صفایی درباره توسعه بنادر شمالی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی است که به عنوان دغدغه سازمان بنادر و دریانوردی مطرح بوده توسعه و پویایی بنادر شمالی استان بوشهر است که امیدواریم با تلاش مجموعه استان ، نمایندگان استان و استاندار، شاهد توسعه این بنادر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی بنادر شمالی بوشهر در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، گفت: در این راستا، مطالعات بازنگری انجام شده و اصلاحات اعمال خواهد شد و نظرات مجموعه های استانی را نیز اخذ می کنیم تا بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن، برخی مشکلات را حل کنیم و شاهد اثرات مطلوب آن برای مردم و فعالان اقتصادی منطقه باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر یادآور شد: در تلاشیم با ایجاد شرایط مطلوب در حوزه تجاری، وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم و طی مدت اخیر شاهد رشد ترانزیت ۲۰۰ درصدی در برخی مسیرها بوده ایم.

صفایی افزود: رونق فعالیت های دریایی و تجاری بنادر کشور در دستور جدی قرار دارد و همزمان با آن قصد داریم ظرفیت ها و زیرساخت های متوقف شده را از سر بگیریم تا توسعه حمل و نقل دریایی و تحقق طرح های توسعه ای بنادر اعم از بندر بوشهر را شاهد باشیم.