افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأیید شد / احکام جدید از همین ماه صادر می‌شود
افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأیید شد / احکام جدید از همین ماه صادر می‌شود

علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) با اعلام این مطلب که روز چهارشنبه و پنج شنبه همراه با اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونان وزارتخانه و سازمان دیداری داشتیم، اظهار کرد: در جلسه قرار شد افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

وی در پاسخ به این سوال که «منظور از عین قانون در جلسات مطرح شده چه بوده است؟» جواب داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تایید کرده و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است. آنچه مجلس تایید کرده است، مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش ۳۸درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.

بیشتر بخوانید: تقاضای افزایش حقوق برای کارمندان ممنوع/ تورم بی‌جا ایجاد نکنید!

عیوضی در پایان با بیان اینکه «قرار بوده است امروز زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار، به طور رسمی‌تر از طریق رسانه‌ها این خبر را اعلام کند.» افزود: ما نیز امیدوار هستیم که ایشان در اسرع وقت امروز خبر رسمی این لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند. به ویژه اینکه در جلسه به ما قول داده شده در همین مرداد ماه احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار داده شود.