برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان تهران/ اسامی و تصاویر
برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان تهران/ اسامی و تصاویر

همزمان با هفته پژوهش مراسم تقدیر و تجلیل از پژوهشگران برتر با حضور دکتر افشین مهر سرپرست استان، دکتر ابراهیمی معاون معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر آخوندی معاون آموزشی و پژوهشی استان، حجت الاسلام حسینی مسول نهاد رهبری، اعضای علمی، پژوهشگران برتر، دانشجویان و جمعی از همکاران در مرکز تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش یوپنا حجت الاسلام حسینی مسول نهاد رهبری دار دانشگاه پیام نور استان تهران در این نشست ضمن تاکید بر نهضت ترجمه اظهار داشت: نهضت ترجمه در دوران بنی امیه و بنی عباس شکل گرفت و کتاب های علمی در زمینه طب، ریاضیات، نجوم از (یونانی، هندی و ایرانی) به عربی ترجمه شدند ولی بعدا همین کتاب های ترجمه شده مسلمانان توسط اندیشمندان غربی برای سلطه مورد استفاده قرار گرفت.

وی همچنین افزود: سه ویژگی که غربی ها برای علم قائل هستند عبارت اند از انحصارگرایی علم دوم خالی کردن علم از معنویت و دین و اصالت منفعت که چنین ویژگی های ها با ارزش های اسلامی در تضاد است.

دکتر آخوندی معاون آموزشی و پژوهشی استان نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد آموزشی، پژوهشی استان ارائه کرد و افزود: دانشگاه پیام نور استان تهران با ۳۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، ۱۲ هزار دانشجو در مقطع ارشد و حدودا ۳۰۰ نفر دانشجو در مقطع دکتری بیشترین دانشجو را در دانشگاه های پیام نور کشور دارد.

وی درباره نشریات دانشگاه گفت: در حال حاضر بیش ۳۸ نشریه در استان وجود دارد  که با حمایت های صورت گرفته در صدد افزایش و ارتقای آنها خواهیم بود.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد که اسامی پژوهشگران به شرح زیر می باشد:
در گروه علوم انسانی: دکتر حسن خسروی (حقوق)، دکتر یگانه موسوی جهرمی (اقتصاد) دکتر سوسن علیزاده (روانشناسی)، دکتر بلقیس روشن (زبانشناسی)
در گروه علوم پایه: دکتر احمد آخوند (فیزیک) دکتر اعظم منفرد (شیمی)
گروه فنی و مهندسی: دکتر محمودرضا کی منش (مهندسی عمران)
گروه علوم کشاورزی: دکتر محمد خوب بخت (علوم کشاورزی)
گروه هنر و معماری: دکتر حیدر جهانبخش (مهندسی معماری)

همچنین در این مراسم از پژوهشگر برتر جوان دانشگاه دکتر سمیرا متقی (اقتصاد) نیز تقدیر شد.

افشین مهر