مخالفت صریح نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تعطیلی واحدهای شهرستانی دانشگاه پیام نور
مخالفت صریح نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تعطیلی واحدهای شهرستانی دانشگاه پیام نور

امام جمعه بندرعباس گفت: از وزارت علوم و مجلس می خواهیم که نگاه عدالت محور به‌ویژه به مناطق محروم داشته و مانع از تعطیلی واحدهای شهرستانی دانشگاه پیام نور که محل تحصیل هزاران جوان این کشور است، شوند.

به گزارش یوپنا، حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان این که عاملان اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ با ترور کور و مزورانه به دنبال ناامن جلوه دادن کشورمان و تحریک ملت ایران بر علیه مردم مهاجر افغانستان در کشورمان هستند تا کشور را به سمت بی ثبات سازی سوق دهند، خاطرنشان کرد: ایران امروز به واسطه تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرزندان دلیر و شجاع این سرزمین در نیروهای مسلح از قدرت بازدارندگی خیره کننده ای برخوردار است که در تصور دشمن نیز نمی گنجد.

وی با بیان این صنعت دفاعی ایران توانسته با رشد بی نظیری به الگویی برای دیگر صنایع مطرح در کشور تبدیل شود، خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگی یک کشور ابزار مهمی برای ایستادگی در برابر قدرت های زورگویی است که بدنبال تعدی به حقوق ملت ها هستند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در شاهچراغ، انجام این دسته ترورهای کور را نشانه عجز دشمنان از قدرت دفاعی و امنیتی کشورمان برشمرد و تصریح کرد: دشمن امنیت کشورمان را هدف‌گذاری کرده است و داعش در این جریان از اتباع مختلف کشورها برای آسیب زدن به امنیت کشورمان استفاده می‌کند که نباید فریب خورده و آتش بیار معرکه دشمن باشیم.

حجت الاسلام عبادی زاده از اقشار مختلف جامعه خواست تا در برابر دسیسه های دشمنان هوشیار بوده و مراقب جوانان و نوجوانان خود در مواجهه با دشمنان باشند.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد به عنوان هسته مقاومت فرهنگی جامعه، گفت: ما امروز از سوی دشمن درگیر جنگ ترکیبی تمام عیار هستیم و هدف دشمن در این جنگ تصرف ذهن و فکرهای مردم است که در این زمینه باید از ظرفیت مسجد بهره بگیریم.

امام جمعه بندرعباس از مسؤولان علمی کشور و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز خواست تا در زمینه تعطیل کردن شعب شهرستانی دانشگاه پیام نور کشور تجدید نظر کنند و به فکر جوانانی باشند که در این واحدها مشغول تحصیل هستند چرا که این دانشگاه یکی از کانون های علمی کشور و عامل پرورش هزاران نیروی متخصصی است که در فضای علمی و فنی و اجرایی کشور می درخشند و لذا تعطیلی واحدهای شهرستانی این دانشگاه که مجلس شورای اسلامی مطرح است، کار شایسته ای نیست و از نمایندگان و وزارت علوم انتظار داریم که در این باره اقدام لازم را انجام و مانع این کار شوند.