عضو کمیسیون آموزش مجلس: پیگیری تاسیس دانشگاه جامع بین‌المللی پیام نور در آبادان
عضو کمیسیون آموزش مجلس: پیگیری تاسیس دانشگاه جامع بین‌المللی پیام نور در آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از پذیرش مجدد دانشجو در دانشگاه پیام نور اروندکنار خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن در مرز، این مرکز پتانسیل مناسبی برای پذیرش دانشجوی بین المللی است؛ مذاکراتی در خصوص تاسیس دانشگاه جامع بین‌المللی پیام نور در آبادان صورت گرفته است که امیدواریم این مهم در سال آینده رخ دهد.

به گزارش یوپنا سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مرکز پیام نور اروندکنار اظهار کرد: دانشگاه پیام نور اروندکنار به دلایل متعددی از جمله کمبود امکانات و مشکلات زیرساختی مدتی بدون فعالیت بود که با پیگیری‌های انجام شده شرایط لازم برای پذیرش دانشجو و فعالیت علمی این دانشگاه در سال تحصیلی آینده فراهم شد.

وی ادامه داد: در هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه پیام نور خوزستان، مرکز پیام نور اروندکنار امسال در دو رشته به پذیرش دانشجو می‌پردازد. با توجه به فضای آموزشی موجود در این دانشگاه، این مرکز در رشته مهندسی کامپیوتر به ظرفیت ۶۰ دانشجو و در رشته مدیریت دولتی به ظرفیت ۵۰ دانشجو در سال تحصیلی آینده به فعالیت خواهد پرداخت.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت دانشگاه پیام نور در اروندکنار موجب ادامه تحصیل جوانان بومی این منطقه خواهد شد، عنوان کرد: پیگیری‌های لازم در راستای افزایش رشته‌های تحصیلی و فراهم آوردن امکانات و شرایط لازم جهت افزایش میزان پذیرش دانشجو در این دانشگاه در حال انجام است.

مولوی گفت: با توجه به قرار گرفتن در مرز، این مرکز پتانسیل مناسبی برای پذیرش دانشجوی بین المللی است؛ مذاکراتی در خصوص تاسیس دانشگاه جامع بین‌المللی پیام نور در آبادان صورت گرفته است که امیدواریم این مهم در سال آینده رخ دهد.