برگزاری دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار با حضور معاون رئیس‌جمهور از جوار مزار «سردار دلها»
برگزاری دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار با حضور معاون رئیس‌جمهور از جوار مزار «سردار دلها»

دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از جوار مزار سردار دلها برگزار شد.

به گزارش یوپنا، انسیه خزعلی در آیین افتتاح دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار که در محل گلزار شهدای کرمان و جوار مرقد مطهر سردار آسمانی برگزار شد، با گرامیداشت یادوخاطره شهدای غزه، اظهار داشت: هنوز هم صدای حاج قاسم در حوزه مقاومت می‌پیچد و هنوز هم عکس و اسم او ترس بر جان دشمن می‌اندازد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، بانوان و پشتیبانی آنها در مقاومت کشور را ستودنی خواند و بیان کرد: همه جا برای بانوان سنگر است و هرجا که باشند، شهر را زنده و پویا نگه می‌دارند.

وی عنوان کرد: کرمان هم در این امر مستثنی نیست، اینجا دیار دکتر صفارزاده است که مترجم قرآن بود و این روزها هم امثال خانم‌ها نعمتی و کردستانی در میدان افتخار هستند.

خزعلی اضافه کرد: این زنان هستند که تلاش می‌کنند جامعه رنگ‌وبوی بهشت بگیرد و عزت و سربلندی کشور حفظ شود.

وی زنان را نماد تاثیرگذاری خواند و با تاکید بر اینکه شناسایی آنها وظیفه دولت اسلامی است، عنوان کرد: پشتیبانی و حمایت از این بانوان باید در اولویت باشد.

خزعلی به اهداف این کنگره پرداخت و ابراز داشت: تقویت جریان انقلابی، معرفی زنان نخبه و توسعه فرآیند گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده بخشی از آن است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد: غرب، زنان را هدف و اصالت آنها را مورد هجمه قرار داده است، در تلاش هستیم تا الگوی سوم زن را در راستای اهداف بیانیه گام دوم تقویت کنیم.

وی بیان داشت: توانمندسازی زنان، ایجاد صندوق‌های حمایتی و افزایش مشارکت در حل مسائل کشور از جمله برنامه‌های ما برای زنان است.

خزعلی از حضور ۹ هزار داوطلب کنش‌گر با هیأت علمی در این کنگره خبر داد و تصریح کرد: این افراد به صورت مردمی و افتخاری بوده و در ۸ کارگروه ساماندهی می‌شوند.

وی عظمت زن مسلمان در عرصه‌های مختلف را از دیگر اهداف این کنگره برشمرد و گفت: زنان جامعه ما از حوزه‌های مادری و عاطفی تا علمی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند، در تلاش هستیم از آنها تقدیر کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: حمایت، پشتیبانی، ساماندهی و رفع خلأها از جمله وظایف معاونت برای زنان است.