معاون فرهنگی وزارت علوم: نقش موثر بزرگ ترین دانشگاه دولتی در واکاوی اربعین حسینی/ اربعین فصل جدیدی را در عرصه پژوهش باز می کند
معاون فرهنگی وزارت علوم: نقش موثر بزرگ ترین دانشگاه دولتی در واکاوی اربعین حسینی/ اربعین فصل جدیدی را در عرصه پژوهش باز می کند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: اربعین فصل جدیدی را در عرصه های مهم پژوهشی باز می کند و این واقعیت بزرگ تاریخی، اجتماعی و فرهنگی در واقع یک میدان پژوهشی وسیع است که دارای قابلیت بسیاری برای واکاوی پژوهشگران در ابعاد مختلف است.

به گزارش یوپنا، دکتر غفاری در همایش ملی اربعین پژوهی که امروز به صورت ویدئوکنفرانس در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی که در ابعاد و وسعت جغرافیایی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی ملی به شمار می رود، نقش موثری در نگاه علمی به این رویداد تاریخی ارزشمند خواهد داشت.
وی افزود: محققان و پژوهشگران دانشگاه با واکاوی علمی این رویداد بزرگ می توانند ضمن دفاع علمی و پژوهشی از اربعین، با انتشار مقالات،  رسالت اجتماعی و دینی خود را برای انتقال ارزش ها و فرهنگ عاشورای حسینی تحقق بخشند.
وی تصریح کرد: پژوهش در وقایعی که دارای امتداد تاریخی هستند، دو تاریخ گذشته و امروز را به یکدیگر پیوند می دهد و در واقع یافتن سرنخ هایی از گذشته و ارائه تفسیر ها و فهم های جدی تر ، راه را برای بازنمایی و بازتولید این واقعیت در جایی که الان با آن مواجه هستیم، باز می کند و اثرگذاری مثبتی برای نسل جدید خواهد داشت.
دکتر غفاری همچنین بر نقش بی بدیل رسانه تاکید کرد و گفت: اربعین خود رسانه است و امروز هم همایش ها و نتایج حاصل از آن در حکم رسانه هستند. تولیداتی که با ارزش علمی و پژوهشی، واقعیت تاریخ را در ابعادی متفاوت بازنمایی می کنند و می تواتند نقش مهمی در ادای حق این واقعه حماسی بزرگ داشته باشند.